Difuzarea pe TV a spoturilor publicitare pentru Urinal Akut şi Neolin, interzisă de CNA

Spoturile publicitare pentru produsele Urinal Akut şi Neolin au fost interzise de la difuzarea pe posturile de televiziune, printr-o decizie luată joi de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA).

103 afișări

Potrivit CNA, textul care a apărut pe ecran în cadrul spotului Urinal Akut a fost ilizibil şi a stat prea puţin timp pe ecran, publicul neputând astfel să îl citească.

Astfel, CNA a considerat că spotul Urinal Akut încalcă articolul 94 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia "În scopul unei informări corecte, orice informaţie sau avertizare conţinută într-o comunicare comercială audiovizuală se difuzează astfel încât aceasta să fie clar percepută de public, în special prin asigurarea următoarelor măsuri: a) să fie prezentată static, lizibil şi pe o durată suficientă, în cazul informaţiei difuzate sub formă de videotext; dimensiunea caracterelor trebuie să fie de minimum 17 puncte în format SD, definiţie standard, respectiv 32 în format HD, înaltă definiţie; b) să fie redată la viteză normală de citire".

Pe de altă parte, avertizarea "Acesta este un supliment alimentar. Citiţi cu atenţie prospectul/informaţiile de pe ambalaj" din spotul pentru produsul Neolin a fost citită prea rapid, fapt care împiedică înţelegerea textului de către telespectatori, potrivit CNA.

Astfel, spotul Neolin a încălcat articolul 131 din Codul audiovizualului, potrivit căruia "(1) Publicitatea şi teleshoppingul la suplimentele alimentare vor include în mod obligatoriu avertizarea: „Acesta este un supliment alimentar. Citiţi cu atenţie prospectul/informaţiile de pe ambalaj”. (2) Durata avertizării menţionate la alin. (1) va fi de minimum 3 secunde şi aceasta va fi difuzată la sfârşitul spotului publicitar; pe posturile de televiziune avertizarea va fi prezentată atât sonor, cât şi vizual. (3) În cazul reminderului, textul precizat la alin. (1) va fi prezentat pe parcursul difuzării spotului publicitar, în condiţii care să asigure o percepţie clară a mesajului, conform dispoziţiilor art. 94".

CNA a decis să aplice decizii de intrare în legalitate a spoturilor publicitare pentru produsele Urinal Akut şi Neolin, fapt care presupune că respectivele clipuri nu mai pot fi difuzate până nu vor fi modificate astfel încât să respecte prevederile legislaţiei auduovizuale.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici