James May şi Richard Hammond ar putea renunţa la prezentarea show-ului "Top Gear"

James May şi Richard Hammond ar putea renunţa la prezentarea show-ului BBC "Top Gear", după ce radiodifuzorul britanic a încetat colaborarea cu Jeremy Clarkson, ca urmare a scandalului în care a fost implicat acesta, când a lovit un membru al echipei de filmare în urmă cu trei săptămâni.

5745 afişări
Imaginea articolului James May şi Richard Hammond ar putea renunţa la prezentarea show-ului "Top Gear"

James May şi Richard Hammond ar putea renunţa la prezentarea show-ului "Top Gear" (Imagine: AP/Mediafax Foto)

James May, în vârstă de 52 de ani, coprezentator al emisiunii "Top Gear", în ultimii 12 ani, alături de Jeremy Clarkson şi Richard Hammond, a declarat joi că este pregătit să revină "la viaţa normală", sugerând că el şi colegul său, Richard Hammond, se pregătesc să renunţe la realizarea show-ului de succes difuzat de postul TV britanic BBC 2, potrivit dailymail.co.uk.

James May a spus că deja se gândeşte ce să facă în continuare, sugerând că ar putea renunţa de tot la domeniul auto pentru a deveni învăţător.

"S-ar putea să vreau să fac ceva complet diferit cu viaţa mea, sunt destul de bătrân acum. S-ar putea să fac ceva ce nu are legătură cu maşinile, mi-am dorit mereu să fiu învăţător", a declarat James May, care a precizat că nu a vorbit cu Jeremy Clarkson după ce acesta a fost concediat miercuri, şi părând să confirme speculaţiile potrivit cărora va părăsi emisiunea "Top Gear".

"Am ştiut toţi trei că nu va dura pentru totdeauna", a spus James May.

Solidaritatea faţă de Jeremy Clarkson vine după ce o sursă a publicaţiei Daily Mail a declarat că Andy Wilman, producătorul executiv care a creat emisiunea "Top Gear" împreună cu Clarkson, şi Richard Hammond vor refuza să realizeze noi episoade ale emisiunii fără prezenţa vedetei Jeremy Clarkson.

James May a spus că nu se va întoarce "neapărat" la "Top Gear".

"Am spus întotdeauna că în ziua în care se va termina pentru mine, va trebui să fiu mărinimos şi să zic «uite, a fost un noroc chior, acum să revenim la viaţa normală», iar acea zi pare că a venit. Am făcut emisiunea asta împreună timp de 12 ani. Este un moment foarte important din vieţile noastre, dar nimic nu durează pentru totdeauna. Am ştiut cu toţii că nu va dura o veşnicie. Ce nu ştiam era cum se va termina. Deci asta e, o să mă duc să mănânc nişte fasole şi să-mi văd de viaţă", a declarat James May jurnaliştilor care l-au aşteptat joi în faţa casei sale.

May a catalogat decizia de concediere a lui Jeremy Clarkson ca fiind foarte dură. "Cred că au fost forţaţi să o facă", a precizat vedeta britanică.

"Nu ştiu tot ce s-a întâmplat. Mulţi oameni fac tot felul de judecăţi de valoare, dar nimeni nu ştie toată povestea şi nici eu nu o ştiu. Decizia abia a fost luată ieri, trebuie să stăm să ne gândim ce facem în continuare", a mai declarat James May.

BBC a anunţat, miercuri, că va renunţa la colaborarea cu Jeremy Clarkson, starul show-ului "Top Gear", care a fost suspendat pe 10 martie, ca urmare a unei dispute violente a acestuia cu un producător.

Contractul lui Jeremy Clarkson cu BBC nu va fi reînnoit, a declarat Tony Hall, directorul general al corporaţiei britanice de media.

Tony Hall a spus că nu a luat cu uşurinţă această decizie, precizând însă că "a fost depăşită o limită" şi acest lucru nu poate fi "trecut cu vederea".

Potrivit materialului publicat pe bbc.com, radiodifuzorul public britanic are o serie de reguli stricte privind modul în care trebuie să se comporte angajaţii săi, iar agresivitatea verbală şi violenţa fizică nu este permisă pentru niciunul dintre membrii staff-ului său.

În acelaşi material se mai spune că Jeremy Clarkson este unul dintre starurile BBC foarte apreciate de telespectatori, iar corporaţia chiar nu a dorit să renunţe la colaborarea cu acesta, însă Clarkson primise deja - înainte de altercaţia cu producătorul Oisin Tymon, care a dus la suspendarea sa - un avertisment final privind comportamentul său.

Potrivit bbc.com, este de aşteptat ca show-ul "Top Gear", unul dintre cele mai apreciate şi populare programe difuzate în Marea Britanie, la televiziunea BBC Two, să continue şi fără Jeremy Clarkson.

Nu a fost încă stabilit dacă James May şi Richard Hammond, coprezentatori ai "Top Gear" alături de Jeremy Clarkson, vor continua să realizeze această emisiune. La fel ca şi în cazul lui Clarkson, contractele lui James May şi Richard Hammond cu BBC s-au încheiat şi trebuie renegociate.

Între timp, unul dintre potenţialii înlocuitori ai lui Jeremy Clarkson, Chris Evans, a negat speculaţiile apărute în presa britanică în acest sens.

Pe de altă parte, potrivit bbc.com, este de aşteptat ca pentru Jeremy Clarkson să fie declanşat un adevărat război al ofertelor din partea altor televiziuni, având în vedere că acesta nu mai este sub un contract cu BBC.

Lansat în 1977, show-ul "Top Gear" a început să fie difuzat în actualul format în anul 2002. "Top Gear" este unul dintre cele mai profitabile programe ale BBC, aducând venituri de aproximativ 50 de milioane de lire sterline pe an radiodifuzorului public britanic, conform bbc.com.

"Top Gear" are o audienţă de aproximativ 350 de milioane de telespectatori la nivel mondial şi are 3 milioane de abonaţi la canalul dedicat pe platforma YouTube. Totodată, revista Top Gear are un tiraj de 1,7 milioane de copii la nivel mondial, conform bbc.com.

Jeremy Clarkson a fost suspendat pe 10 martie de la cârma emisiunii "Top Gear", după ce a fost acuzat că l-ar fi lovit cu pumnul pe Oisin Tymon, un membru al echipei de producţie. Totodată, BBC a anunţat la momentul respectiv că a demarat o anchetă în legătură cu acest incident, deşi Tymon nu a făcut o plângere oficială în acest caz.

Publicaţia britanică The Telegraph a anunţat, miercuri dimineaţă, că ancheta s-a încheiat, iar Jeremy Clarkson a fost găsit vinovat pentru faptul că l-a atacat pe Oisin Tymon.

The Telegraph a mai relatat că, în urma anchetei interne derulate de BBC, s-a ajuns la concluzia că Jeremy Clarkson a fost implicat într-o confruntare fizică cu respectivul producător, după aproximativ 20 de minute în care cei doi s-au certat.

Altercaţia s-ar fi iscat după ce Jeremy Clarkson ar fi fost informat, după o zi de filmare, că nu poate să mănânce friptură cu cartofi prăjiţi din cauză că bucătăria hotelului în care era cazată echipa "Top Gear" era închisă.

Jeremy Clarkson, în vârstă de 54 de ani, este celebru pentru remarcile sale explicite şi atitudinea acerbă împotriva conceptului de "corectitudine politică".

Anul trecut, Jeremy Clarkson a primit un avertisment final din partea BBC, după ce a fost acuzat că a folosit o expresie rasistă în timp ce filma un episod din emisiunea "Top Gear". Acel incident a fost cel mai recent dintr-o serie mai lungă de momente controversate - intens comentate şi criticate - în care a fost implicat starul britanic.

După suspendarea lui Jeremy Clarkson, emisiunea "Top Gear" nu a mai fost difuzată de BBC, în Marea Britanie. La rândul lor, Richard Hammond şi James May, coprezentatori ai "Top Gear", au refuzat să mai realizeze acest show fără Jeremy Clarkson. Totodată, o serie de show-uri live programate în Marea Britanie şi care se desfăşurau sub brandul "Top Gear" au fost anulate.

Între timp, o petiţie online împotriva suspendării prezentatorului Jeremy Clarkson a fost semnată de aproximativ un milion de persoane. Săptămâna trecută, un tanc pe care se afla o persoană îmbrăcată în costumul lui The Stig, celebrul pilot profesionist al show-ului "Top Gear", a fost dus la sediul central al BBC din Londra de susţinătorii lui Jeremy Clarkson. Acolo, "The Stig" a depus o cutie cu cele un milion de semnături care sunt împotriva suspendării lui Clarkson.

Pe de altă parte, radiodifuzorul public britanic ar putea avea pierderi estimate la 67 de milioane de lire sterline pe an după ce au renunţat definitiv la Jeremy Clarkson, după cum a relatat recent dailymail.co.uk.

BBC Worldwide, "braţul comercial" al corporaţiei BBC, câştigă o sumă estimată la 50 de milioane de lire sterline pe an din vânzarea drepturilor de difuzare ale show-ului "Top Gear", la nivel internaţional. Acest show este difuzat în 214 ţări din lume (inclusiv în România, n.r.).

În plus, BBC Worldwide câştigă milioane de lire sterline din revista Top Gear, care este editată de asemenea în mai multe ţări din lume, dar şi din show-uri live care folosesc brandul "Top Gear" şi care sunt realizate atât în Marea Britanie, cât şi în străinătate. Acestora li se adaugă vânzările de DVD-uri care folosesc de asemenea brandul "Top Gear".

 

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici