Costurile renunţării la Jeremy Clarkson: BBC ar putea pierde 67 de milioane de lire sterline anual

Radiodifuzorul public britanic (BBC) va avea pierderi estimate la 67 de milioane de lire sterline pe an dacă va renunţa definitiv la Jeremy Clarkson, starul show-ului "Top Gear", care a fost suspendat recent ca urmare a unei dispute violente a acestuia cu un producător.

817 afișări
Imaginea articolului Costurile renunţării la Jeremy Clarkson: BBC ar putea pierde 67 de milioane de lire sterline anual

Jeremy Clarkson (Imagine: AP/Mediafax Foto)

Jeremy Clarkson a fost suspendat pe 10 martie de la cârma emisiunii "Top Gear", după ce a fost acuzat că l-ar fi lovit cu pumnul pe Oisin Tymon, un membru al echipei de producţie. Totodată, BBC a anunţat la momentul respectiv că a demarat o anchetă în legătură cu acest incident, informează dailymail.co.uk.

Potrivit dailymail.co.uk, costurile renunţării la Jeremy Clarkson ar putea fi însă foarte mari pentru BBC, "Top Gear" fiind unul dintre cele mai de succes programe ale radiodifuzorului public britanic şi unul dintre cele mai vândute show-uri ale acestuia la nivel internaţional.

BBC Worldwide, "braţul comercial" al corporaţiei BBC, câştigă o sumă estimată la 50 de milioane de lire sterline pe an din vânzarea drepturilor de difuzare ale show-ului "Top Gear", la nivel internaţional. Acest show este difuzat în 214 ţări din lume (inclusiv în România, n.r.), potrivit dailymail.co.uk.

În plus, BBC Worldwide câştigă milioane de lire sterline din revista Top Gear, care este editată de asemenea în mai multe ţări din lume, dar şi din show-uri live care folosesc brandul "Top Gear" şi care sunt realizate atât în Marea Britanie, cât şi în străinătate. Acestora li se adaugă vânzările de DVD-uri care folosesc de asemenea brandul "Top Gear".

Revista Top Gear, cu un tiraj global de 1,7 milioane de copii, aduce BBC Worldwide venituri estimate la 7,4 milioane de lire sterline - fără a include veniturile din publicitate şi costurile pentru producţie şi distribuţie a acestei publicaţii.

De asemenea, cele 14 show-uri live "Top Gear" programate anul acesta în Marea Britanie vor atrage venituri estimate la 7,35 milioane de lire sterline din vânzarea de bilete.

Pe de altă parte, DVD-ul "Top Gear Perfect Road Trip 2", care a fost lansat anul trecut de Crăciun, a fost cel mai bine vândut din Marea Britanie la momentul respectiv, 272.000 de copii ale acestuia fiind epuizate în trei luni, atrăgând venituri de 2,17 milioane de lire sterline.

Jeremy Clarkson, în vârstă de 54 de ani, este celebru pentru remarcile sale explicite şi atitudinea acerbă împotriva conceptului de "corectitudine politică".

Anul trecut, Jeremy Clarkson a primit un avertisment final din partea BBC, după ce a fost acuzat că a folosit o expresie rasistă în timp ce filma un episod din emisiunea "Top Gear". Acel incident a fost cel mai recent dintr-o serie mai lungă de momente controversate - intens comentate şi criticate - în care a fost implicat starul britanic.

După suspendarea lui Jeremy Clarkson, emisiunea "Top Gear" nu a mai fost difuzată de BBC, în Marea Britanie. La rândul lor, Richard Hammond şi James May, coprezentatori ai "Top Gear", au refuzat să mai realizeze acest show fără Jeremy Clarkson.

Între timp, o petiţie online împotriva suspendării prezentatorului Jeremy Clarkson a fost semnată de aproximativ un milion de persoane. Vineri, un tanc pe care se afla o persoană îmbrăcată în costumul lui The Stig, celebrul pilot profesionist al show-ului "Top Gear", a fost dus la sediul central al BBC din Londra de susţinătorii lui Jeremy Clarkson. Acolo, The Stig a depus o cutie cu cele un milion de semnături care sunt împotriva suspendării lui Clarkson.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici