O carte pe zi: "Noii industriaşi, creativii", coordonator Oana Nasui

Scopul volumelor este de a aduce laolaltă preocupări teoretice şi practice ale sectorului creativ, ale politicilor şi managementului culturale.

151 afişări
Imaginea articolului O carte pe zi: "Noii industriaşi, creativii", coordonator Oana Nasui

O carte pe zi: "Noii industriaşi, creativii", coordonator Oana Nasui

"Globalizarea în piaţa ideilor culturale a schimbat mecanismele şi rolurile artistului, creativului, producătorului, distribuitorului şi beneficarilor şi a mutat o mare parte a creaţiei şi consumului cultural în mediul digital. Interdisciplinaritatea domeniilor culturale redefineşte toate genurile creative, eliberându-le de formele clasice de înţelegere (arte plastice, teatru, muzică, dans etc.) şi adăugându-le o importantă coordonată performativă (performing arhitecture, performing food etc.)".

De trei ani, editura PostModernism Museum şi fundaţia Formare Culturală au publicat, în fiecare an, între multe altele, câte un volum intitulat "Noii industriaşi, creativii", sub coordonarea Oanei Nasui (freelancer, fondator sau dezvoltator de proiecte şi programe culturale, trainer pe subiecte de management cultural şi comunicare şi multe alte meserii adiacente). Nu încercaţi, ca şi mine, să căutaţi aceste volume în librării, nu le veţi găsi. "Noii industriaşi, creativii" nu este este comercializată, făcând parte din proiectul "Formare Culturală, accelerator de formare profesională şi hub de networking pentru tineri antreprenori", finanţat de Ministerul Culturii. Dacă vreţi un exemplar, îi puteţi scrie Oanei Năsui la formareculturala.ro sau vă puteţi adresa editurii PostModernismMuseum. Iar cei care se ocupă cu programe în domeniul cultural ar putea avea chiar o surpriză. Sunt volume foarte utile, pline de texte care prezintă experienţele unor manageri culturali, dar şi opinii şi planuri de acţiune.

Scopul volumelor este de a aduce laolaltă preocupări teoretice şi practice ale sectorului creativ, ale politicilor şi managementului culturale. Se structurează pe studii de caz, transfer de informaţie sub formatul interviului, dar şi sub formă de eseuri şi cercetări cu aparat bibliografic. Prin urmare un amestec de abordări antreprenoriale în arhitectură, teatru, bandă desenată, arte vizuale, muzee şi multe altele, despre ce se întâmplă în oraşele ţării, dar şi în alte state, o sursă de inspiraţie şi o apropiere de alte discipline.

Primul volum din "Noii industriaşi, creativii" adună textele a 27 de autori, 160 pagini şi a fost lansat în noiembrie 2016. Volumul al doilea a fost lansat în noiembrie 2017 şi are 262 pag (48 de texte şi 58 de autori). Iar volumul al treilea a apărut în 2018, se întinde pe 206 pagini şi reuneşte 38 de texte de 44 de autori.

De ce a fost nevoie de a aduna asemenea texte a spus-o Oana Nasui încă de la primul volum: "Globalizarea în piaţa ideilor culturale a schimbat mecanismele şi rolurile artistului, creativului, producătorului, distribuitorului şi beneficarilor şi a mutat o mare parte a creaţiei şi consumului cultural în mediul digital. Interdisciplinaritatea domeniilor culturale redefineşte toate genurile creative, eliberându-le de formele clasice de înţelegere (arte plastice, teatru, muzică, dans etc) şi adăugându-le o importantă coordonată performativă (performing arhitecture, performing food etc)"
Prin urmare, trei volume cu materiale resursă, care conţin studii de caz, interviuri, opinii şi cercetări pentru industrii culturale şi creative româneşti".

"Noii industriaşi, creativii. Studii de caz. Cercetări. Interviuri & opinii. Vol 1", 160 pag. Vol. 2, 262 pag. Vol 3, 206 pag. Editor coordonator Oana Nasui. PostModernism Museum Publishing House.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici