O carte pe zi: „Numai cu fiica mea” de Betty Mahmoody împreună cu William Hoffer

„O dramă emoţionantă, fascinată. Tulburătoare” – The New York Times Book Review

1099 afișări
Imaginea articolului O carte pe zi: „Numai cu fiica mea” de Betty Mahmoody împreună cu William Hoffer

Cartea pe care o semnalăm astăzi, cu oarece întârziere, merită din plin atenţia oricărui cititor. Spune o poveste adevărată, personajele sunt autentice, doar numele au fost schimbate, din motive lesne de înţeles, evenimentele – reale. Cartea a ajuns bestseller internaţional, nominalizată la Premiul Pulitzer şi ecranizată în 1991, cu Sally Field şi Alfred Molina în rolurile principale.

Scriu editorii: „În avionul care o duce la Teheran – împreună cu soţul ei de origine iraniană, Moody, şi cu fiica sa de patru ani, Mahtob – pentru o vacanţă de două săptămâni, Betty are sentimentul că a făcut o greşeală ireparabilă. Câteva zile mai tîrziu, viaţa ei devine un coşmar: Moody se transformă într-un temnicer, ţinându-le prizoniere într-o ţară unde femeile sunt aproape sclave, iar americanii sunt dispreţuiţi. Betty nu-şi mai doreşte decât să se întoarcă amândouă acasă, în Statele Unite, să părăsească această ţară sfâşiată de război şi tradiţii arhaice, o lume haotică, în care femeile trebuie să îndure fel de fel de umilinţe. O poveste adevărată şi fascinantă despre dragoste maternă, disperare şi curaj pe fundalul unei situaţii politice de criză”.

Iar dacă acest bestseller v-a plăcut, puteţi căuta continuarea, adică romanul „Numele meu e Mahtob”.

Întoarsă în America după ce a reuşit să evadeze împreună cu mama sa, Mahtob trăieşte cu spaima de a fi răpită din nou, are coşmaruri repetate şi la şcoală este înscrisă sub un nume fals, ameninţată în fiece clipă de umbra tatălui. Numele meu este Mahtob e povestea unei tinere puternice care, în ciuda experienţelor prin care a trecut şi a unei boli ce îi pune viaţa în pericol, reuşeşte să răzbată, să găsească puterea de a-şi ierta tatăl abuziv, regăsindu-şi astfel pacea şi bucuria de a trăi. E continuarea poveştii care, cu două decenii în urmă, cutremura milioane de cititori din întreaga lume, Numele meu este Mahtob a apărut tot la Editura Polirom, traducere din limba engleză de Ioana Georgescu.

Betty Mahmoody este preşedinta şi cofondatoarea organizaţiei One World: For Children, care promovează înţelegerea între culturi şi-şi propune să le ofere siguranţă şi protecţie copiilor din căsnicii biculturale.

Mahtob Mahmoody (n. 1979, Houston, Texas) este licenţiată în psihologie la Michigan State University şi desfăşoară o activitate susţinută în sprijinul persoanelor cu afecţiuni psihice.

William Hoffer a devenit cunoscut în urma colaborării cu Billy Hayes la volumul autobiografic Midnight Express (1977), bazat pe experienţa acestuia din urmă într-o închisoare din Turcia. A publicat împreună cu soţia lui, Marilyn, mai multe volume, printre care thrillerul Freefall (1989), despre tragedia zborului Air Canada 174, şi Luke Rules (2011).

Betty Mahmoody împreună cu William Hoffer – Numai cu fiica mea. Traducere de Mihaela Negrilă. Editura Polirom. 415 pag.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!