Opera lui Gandhi intră în domeniul public

Scrierile şi discursurile lui Mahatma Gandhi vor deveni parte a patrimoniului public la sfârşitul lunii ianuarie, când va expira durata de protecţie a drepturilor de autor, operele fiind accesibile oricui doreşte să le publice.

131 afișări
Imaginea articolului Opera lui Gandhi intră în domeniul public

Opera lui Gandhi intră în domeniul public

Gandhi, care a teoretizat o filosofie a rezistenţei non-violente faţă de ocupaţia britanică în India, a fost asasinat pe 30 ianuarie 1948, de un fanatic hindus, la New Dehli.

Operele lui Mahatma Gandhi au fost publicate de editura Navajivan, pe care el a fondat-o, însă copyright-ul pe care aceasta îl deţine expiră la 60 de ani de la moartea autorului.

Reprezentanţii Navajivan Trust au spus că nu vor cere guvernului indian o prelungire a drepturilor de publicare, întrucât ar fi în neconcordanţă cu spiritul gândirii lui Gandhi.

Acesta nu ar fi sprijinit niciodată ideea de copyright, dar a fost convins de prieteni să îşi înregistreze operele, pentru ca acestea să nu fie interpretate greşit, potrivit lui Amrut Modi, de la Navajivan Trust.

Specialiştii în filosofia lui Gandhi ar dori, totuşi, ca drepturile de publicare asupra lucrărilor acestuia să fie deţinute de guvernul indian, pentru a preveni interpretările greşite pe care le-ar putea atribui diverşi editori.

"Odată ce expiră copyright-ul, preţul lucrărilor va creşte cu siguranţă. Misiunea de a face accesibilă tuturor gândirea lui Gandhi ar putea fi, de asemenea, afectată. Guvernul ar trebui să acţioneze imediat şi să redea Navajivan Trust drepturile de publicare", a spus Dhimant Badiya, un expert în opera lui Gandhi.

Navajivan Trust a publicat circa 300 de volume cu operele lui Gandhi, incluzând articole, scrisori şi discursuri, precum şi traduceri ale autobiografiei sale.

Editura va continua să publice lucrările revoluţionarului indian, la preţuri mai mici, chiar şi după expirarea copyright-ului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici