Povestea afacerii de zece milioane de euro pe an a lui Radu Spirea, în Business Magazin

Povestea afacerii de zece milioane de euro pe an a lui Radu Spirea", cel mai mare producător local de echipamente de siguranţă în transporturi, este redată în noul număr Business Magazin, care a apărut pe piaţă luni, 19 noiembrie.

1091 afișări
Imaginea articolului Povestea afacerii de zece milioane de euro pe an a lui Radu Spirea, în Business Magazin

Povestea afacerii de zece milioane de euro pe an a lui Radu Spirea, în Business Magazin

Omul de afaceri Radu Spirea a stat până acum în umbră şi este puţin cunoscut publicului larg. Businessul său, Vesta Investment, împlineşte în curând 20 de ani, iar cel mai mare producător local de echipamente de siguranţă în transporturi a ajuns anul trecut la afaceri de zece milioane de euro, cu un profit de două milioane. Afacerea sa a început în 1994, după câţiva ani în care a lucrat ca inginer de transporturi la întreprinderea de căi ferate. Spune că Revoluţia l-a prins "exact aşa cum trebuie", la numai 27 de ani, întrucât nu apucase să "prindă rădăcini" în sistemul de stat. "Nu eram însurat, nu aveam copii, eram pe banii mei", spune Spirea.

Tatăl său l-a acuzat de inconştienţă după ce a renunţat la postul de şef serviciu în cadrul CFR, unul bine plătit, dar tânărul a început să înoate în oportunităţile de atunci. Radu Spirea a început cu un business de papetărie şi mai apoi cu unul de transporturi. Avea un unchi în Belgia prin care reuşea să aducă produsele în ţară pe care mai apoi le comercializa, iar ulterior şi-a cumpărat două camioane cu care transporta mărfuri pentru diferiţi agenţi economici, "o afacere care a mers binişor vreo doi ani", după cum povesteşte Spirea.

El îşi aminteşte de întâlnirea cu un partener de afaceri străin care i-a spus că în momentul în care ajungi în România cu maşina, venind din vestul Europei, ţara se scufundă în întuneric, dată fiind starea precară a şoselelor de la începutul anilor 1990 şi aşa i-a venit ideea dezvoltării unei afaceri. Radu Spirea a început cu doi muncitori, iar afacerea a crescut constant de la an la an în ţara în care indicatoarele şi marcajele rutiere lipseau sau erau de multă vreme ieşite din uz. Trei ani mai târziu ajunsese deja la 40-50 de angajaţi şi a simţit nevoia să-şi răscumpere societatea de la partenerul de afaceri.

Deşi a avut mulţi ani dificili în afacerea Vesta, Radu Spirea spune că anul 2012 este de departe cel mai greu an cu care s-a întâlnit vreodată. "Îngheţarea investiţiilor publice pentru acoperirea de nevoi sociale este un lucru anormal", spune Spirea. Mai exact, Ministerul Transporturilor a pierdut la rectificarea bugetară din această vară aproape 300 de milioane de euro. Cei mai mulţi bani, circa 117 milioane de euro, au fost "şterşi" de la drumuri, fapt ce pune în pericol derularea proiectelor de infrastructură rutieră. Cel mai reprezentativ exemplu în acest sens pentru el este centura Capitalei: deşi de prin anii 2007-2008 se semnează contracte pentru reabilitarea acesteia, nu există bani pentru finanţare.

Tot în acest număr din Business Magazin au fost abordate o serie de subiecte de actualitate, analize şi comentarii grupate în secţiunile: ENERGIE: Cel mai bun an de la Revoluţie încoace în unităţi de producere a energiei; RETAIL: Black Friday, ediţia a doua. Comercianţii vor să depăşească recordul de anul trecut; COMPANII: Lecţii de manual aplicate în business cu maşini - studiu de caz Autonom; SPECIAL: Schimbări la vârf în China - conservatorism şi temeri.

Revista BUSINESS Magazin se distribuie doar în reţelele Inmedio şi Relay.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici