Premieră europeană: Cotidianul La Dernière Heure a apărut în versiune 3D

Cotidianul belgian La Dernière Heure a apărut pe piaţă, marţi, într-o variantă experimentală 3D, fotografiile şi reclamele din publicaţie fiind vizualizate în relief graţie unor ochelari stereoscopici inseraţi în această ediţie, care marchează o premieră în Belgia şi, totodată, în Europa.

57 afişări
Imaginea articolului Premieră europeană: Cotidianul La Dernière Heure a apărut în versiune 3D

Premieră europeană: Cotidianul La Dernière Heure a apărut în versiune 3D

"Scopul acestui joc a fost ca ziarul să apară integral în versiune 3D", a explicat redactorul-şef al publicaţiei, Hubert Leclercq, subliniind faptul că a fost nevoie de trei luni pentru a ajunge la acest rezultat.

Pentru a marca această ocazie, tirajul ziarului a fost mărit, de la 85.000 la 115.000 de exemplare.

"Pe fondul discuţiilor despre filmele, televiziunea şi jocurile 3D, am lansat o provocare", a spus Leclercq despre apariţia ziarului în versiune 3D, precizând că nu cunoaşte un precedent de acest fel în Europa, în afara experimentelor parţiale 3D.

"Este doar o încercare, pentru moment nu va fi o continuare", a mai spus el.

Potrivit lui Leclercq, în afară de costurile mai ridicate, pregătirea unui astfel de ziar necesită mai mult timp, care, pe termen lung, ar ridica o problemă privind organizarea muncii. Pregătirea fiecărei fotografii durează circa 20 de minute şi nu doar unul, aşa cum se întâmplă în cazul imaginilor obişnuite.

Leclercq este de părere că "nu va fi uşor de popularizat această tehnică, din cauza constrângerilor impuse de ochelari".

Conceptul grafic al ziarului a fost schimbat, fiind incluse mai multe fotografii. "Le-am cerut jurnaliştilor să accepte ca prioritatea să fie acordată, de data aceasta, imaginilor", a mai spus redactorul-şef al publicaţiei.

Pe de altă parte, pentru a realiza această ediţie specială a fost nevoie de contribuţia directorilor artistici din agenţiile de publicitate. "În acest număr sunt prezenţi advertiseri care în mod obişnuit nu îşi fac reclamă în ziare", a mai spus Leclercq.

"Costă mai mult, deoarece ziarul a fost imprimat pe o hârtie mai albă, de revistă", a mai spus Leclercq despre costurile de producţie ale ediţiei.

În pofida acestor costuri mai ridicate, ziarul a fost vândut la preţul său obişnuit.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici