PRO TV, afaceri de 35 milioane dolari în primul trimestru

Compania PRO TV a înregistrat în primul trimestru o cifră de afaceri de 35,69 milioane dolari, în scădere cu 38% faţă de aceeaşi perioadă din 2008, din cauza condiţiilor extrem de dificile din economie, care au avut un impact puternic şi asupra pieţei de publicitate.

30 afișări
Imaginea articolului PRO TV, afaceri de 35 milioane dolari în primul trimestru

PRO TV, afaceri de 35 milioane dolari în primul trimestru

Compania PRO TV deţine posturile de televiziune PRO TV, Acasă, PRO TV Internaţional, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV România.

Profitul operaţional (EBITDA) al companiei PRO TV a fost de 7,15 milioane dolari în această perioadă, faţă de 23,38 milioane dolari în primele trei luni ale anului trecut.

"În piaţa din România, criza financiară a avut un impact semnificativ asupra tuturor business-urilor şi, prin urmare, şi asupra business-ului de televiziune. Deşi primele semne ale crizei s-au văzut încă din trimestrul patru, strategia în acest teritoriu a fost să continuăm investiţiile în programele driver ale tuturor canalelor şi în marketing. Această strategie ne-a crescut market share-ul în comparaţie cu primul trimestru din 2008. Diferenţele de curs valutar de la moneda locală, la dolar, au avut şi ele un impact mai mult decât important asupra rezultatului financiar, afectându-ne negativ cu un procent de 37%. Chiar şi în aceste condiţii, PRO TV International şi Sport.ro şi-au depăşit performanţele financiare în comparaţie cu primul trimestru al anului trecut iar compania PRO TV SA pare a fi singurul business de televiziune din România care a înregistrat profit în primele trei luni ale acestui an", a declarat Maria Apostol, PR Director al companiei PRO TV SA.

PRO TV face parte din grupul american Central European Media Enterprises (CME), care şi-a anunţat miercuri rezultatele financiare pentru primul trimestru. CME a înregistrat o cifră de afaceri de 141,22 milioane dolari, faţă de 223,02 milioane dolari. Profitul operaţional al grupului a fost de 15,47 milioane dolari, comparativ cu 65,47 milioane dolari în primele trei luni ale anului trecut.

"Primul trimestru din 2009 a fost cel mai greu din activitatea noastră pe toate pieţele pe care suntem prezenţi. Am prevăzut această tendinţă şi am adminsitrat vânzările şi costurile astfel încât să limităm impactul declinului cheltuielilor pentru publicitate", a declarat Adrian Sârbu, preşedintele şi Chief Operating Officer al CME.

"Poziţia noastră de lider rămâne puternică, iar cota pe care o deţinem în publicitate a crescut pe pieţele-cheie. Prioritatea noastră pentru acest trimestru, lichiditatea, a fost rezolvată cu succes. Time Warner a decis să investească 241,5 milioane de dolari în CME. Văd acest lucru ca pe un semnal de încredere în pieţele, oamenii şi strategia noastră", a mai spus Sârbu.

Acum o lună, cel mai puternic grup de media din lume Time Warner a a cumpărat, printr-o majorare de capital, 30% din CME. Compania CME este controlată de omul de afaceri american Ronald Lauder care acum 15 ani a început dezvoltarea unui grup de televiziune în fostele ţări comuniste din Europa Centrala şi de Est.

CME mai deţine posturi de televiziune în Cehia, Slovacia, Slovenia, Croaţia, Ucraina şi Bulgaria. Cehia şi România sunt cele mai importante pieţe pentru CME, care anul trecut a avut venituri totale de 1 miliard de dolari.

Adrian Sârbu, presedinte şi COO al întregului grup CME, este proprietarul MediaPro, din care face parte printre altele MEDIAFAX şi Ziarul Financiar.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici