Radu Mihăileanu - Ambasador al Anului european al creativităţii şi inovării 2009

Regizorul Radu Mihăileanu a acceptat să fie Ambasador al Anului european al creativităţii şi inovării 2009, o iniţiativă a Comisiei Europene, ce are ca scop promovarea unor demersuri creative şi inovatoare în diferite sectoare ale activităţii umane şi contribuţia la o mai bună pregătire a UE.

99 afișări
Imaginea articolului Radu Mihăileanu - Ambasador al Anului european al creativităţii şi inovării 2009

Radu Mihăileanu - Ambasador al Anului european al creativităţii şi inovării 2009 (Imagine: Mediafax Foto)

Comisia Europeană a lansat, vineri, campania de comunicare privind Anul european al creativităţii şi inovării 2009, sub deviza "Imaginează. Creează. Inovează".

Obiectivul Anului este promovarea de demersuri creative şi inovatoare în diferite sectoare ale activităţii umane şi contribuţia la o mai bună pregătire a Uniunii Europene pentru provocările viitoare ale unei lumi globalizate, potrivit Comisiei Europene.

Inaugurarea oficială a Anului european al creativităţii şi inovării 2009 se va desfăşura la Praga, pe 7 ianuarie, în prezenţa preşedintelui Comisiei Europene, José Manuel Barroso, şi a prim-ministrului ceh Mirek Topolánek. Toate statele membre vor fi reprezentate, printre alţii, de coordonatorii naţionali desemnaţi în acest scop.

Mai multe personalităţi care se disting în materie de creativitate şi inovare au fost invitate să devină Ambasadori ai Anului.

Potrivit CE, printre cele peste 20 de douăzeci de personalităţi care au acceptat acest statut se numără: Radu Mihăileanu, regizor şi scenarist francez de origine română, Esko Tapani Aho - fost prim-ministru finlandez, om de afaceri prestigios şi autor al unui raport al UE cu privire la inovare, profesorul Bengt-Åke Lundvall, unul dintre cei mai cunoscuţi cercetători europeni în domeniul inovării, Sir Ken Robinson, somitate mondială în materie de creativitate şi educaţie, Jonathan Paul Ive, designer-şef la Apple, Jean-Philippe Courtois, preşedinte al Microsoft International, Profesorul Ernő Rubik, profesor şi creator al celebrului cub Rubik.

Ambasadorii vor sprijini Anul, în ţările lor şi în lume, şi vor participa, ori de câte ori va fi posibil, la manifestările cu cea mai mare vizibilitate.

Anul european al creativităţii şi inovării are drept obiectiv sensibilizarea cu privire la importanţa creativităţii şi a inovării, competenţe-cheie pentru dezvoltarea personală, socială şi economică.

Punând în valoare creativitatea şi inovarea, UE doreşte să modeleze viitorul Europei în contextul unei concurenţe la nivel mondial. Ca şi în cazul Anilor europeni precedenţi, măsurile vor include campanii de promovare, manifestări şi iniţiative la nivel european, naţional, regional şi local.

"Atât creativitatea, cât şi capacitatea de inovare sunt calităţi umane esenţiale - ele sunt inerente tuturor şi le utilizăm în multe situaţii şi locuri, în mod conştient sau nu. Aş dori ca cetăţenii Europei să înţeleagă mai bine, graţie acestui An european, faptul că, prin promovarea talentelor umane şi a capacităţii umane de inovare, putem crea o Europă mai bună, pentru a o ajuta să îşi dezvolte pe deplin potenţialul, atât pe plan economic, cât şi pe plan social", a declarat comisarul Ján Figel, înainte de lansarea campaniei de comunicare privind Anul european al creativităţii şi inovării 2009.

Regizorul Radu Mihăileanu a fost şi Ambasador al programului "2008 - Anul Dialogului Intercultural", derulat tot de Comisia Europeană.

Citeşte şi:

Exilul şi identitatea, temele cel mai des abordate de Radu Mihăileanu

Radu Mihăileanu: "Misiunea noastră este să dăm iar încredere fiecărei culturi"

"Concertul", de Radu Mihăileanu, o poveste de viaţă, în stilul celor din "Trahir" şi "Train de vie"

Citește mai departe:

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Citește mai departe:

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici