Revista Forbes, afectată şi ea de criza economică

Revista de afaceri Forbes se confruntă şi ea, ca şi alte publicaţii din întreaga lume, cu efectele crizei economice, înregistrând o scădere a numărului de pagini de publicitate şi a preţului abonamentelor, informează New York Times.

205 afișări
Imaginea articolului Revista Forbes, afectată şi ea de criza economică

Revista Forbes, afectată şi ea de criza economică

Deşi tirajul a rămas stabil, la circa 920.000 de exemplare, preţul mediu pe fiecare număr distribuit abonaţilor a scăzut, ceea ce înseamnă că şi Forbes, ca şi alte publicaţii, se luptă pentru a-şi păstra abonaţii.

Numărul paginilor de publicitate au scăzut cu 15% în primul trimestru din 2009, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2008. De asemenea, Forbes.com, una dintre cele mai performante platforme, în termeni de trafic, a pierdut venituri de 70-80 de milioane de dolari pe parcursul ultimului an, dar nu a luat niciodată în considerare posibilitatea de a se lista la bursă.

Pe de altă parte, din luna noiembrie şi până în prezent, Forbes a disponibilizat 100 de angajaţi din totalul de 1.000.

În 2006, 40% din companie a fost vândută fondului privat de investiţii Elevation Partners, în cadrul unei tranzacţii în valoare de 300 de milioane de dolari. Tranzacţia a făcut ca, la momentul respectiv, valoarea companiei să fie estimată la 750 de milioane de dolari. Potrivit lui Mark M. Edmiston, reprezentant al companiei AdMedia Partners, compania nu mai valorează în prezent nici măcar jumătate din această sumă.

Forbes nu este singura publicaţie care se confruntă cu probleme determinate de scăderea veniturilor din publicitate, numărul de pagini destinate transmiterii de mesaje comerciale diminuându-se şi la alte reviste de pe aceeaşi nişă, cum ar fi Fortune şi BusinessWeek.

Potrivit datelor publicate de Publishers Information Bureau din Statele Unite, Forbes a obţinut în ultimul an venituri din publicitate de peste 338 de milioane de dolari, revista Fortune a avut venituri de 276 de milioane de dolari din advertising, în timp ce BusinessWeek a atras 236 milioane de dolari.

În cadrul unei conferinţe care a avut loc la sediul Forbes, Tim şi Steve Forbes au declarat că anul acesta va fi dificil pentru revista lor, care şi-a construit o imagine de "unealtă capitalistă". Ei au admis faptul că economia e ciclică şi că ar putea depăşi această criză, dar nu au dat un răspuns clar la întrebarea referitoare la măsurile pe care le va lua Forbes în timpul crizei.

Revista Forbes este cel mai cunoscut titlu al editurii Forbes şi este publicată o dată la două săptămâni. Revista este celebră pentru listele pe care le publică anual, printre care se numără Forbes 400 - topul celor mai bogaţi americani, Forbes Global 2000 - topul celor mai mari companii din lume şi topul 100 al celor mai bogaţi oameni din lume.

Publicaţia este citită de peste 5 milioane de oameni din întreaga lume şi este publicată în opt limbi de circulaţie internaţională.

Compania Forbes Media a fost înfiinţată în anul 1917, de B. C. Forbes, şi deţine, pe lângă revista Forbes, una dintre emblemele mass-media din SUA, şi alte publicaţii, precum şi site-ul Forbes.com, ce are peste 20 de milioane de vizitatori lunar. De asemenea, Forbes Media deţine Forbes Asia, ForbesLife, ForbesLife Executive Woman şi ForbesLife MountainTime.

În ultimii ani, Forbes, alături de parteneri locali, a lansat zece ediţii în limbi locale: Forbes Rusia, Forbes Israel, Forbes Arabia, Forbes China, Forbes Coreea, Forbes Japonia, Forbes Asia, Forbes Turcia, Forbes Polonia şi Forbes România.

Ediţia românească a revistei Forbes, care apare pe piaţă din 23 martie şi este editată de Adevărul Holding, este singura dintre cele 10 ediţii locale ale publicaţiei care are aceeaşi periodicitate ca şi ediţia americană a titlului. Forbes România are, din punct de vedere editorial, 60% conţinut românesc şi 40% conţinut internaţional, preluat din ediţiile americane ale revistei.

În plus, Forbes România include o rubrică dedicată cercetării şi tehnologiei. În momentul lansării, Forbes România avea un tiraj de 50.000 de exemplare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici