Topul surselor de informare pentru cumpărătorii români, în raportul Media & Advertising al Mediafax

Prezentarea de la raft constituie principala sursă de informare a cumpărătorilor români din mediul urban despre majoritatea tipurilor de produse, iar publicitatea pe Internet este preferată în cazul achiziţiei de maşini, conform unui studiu publicat de Mediafax în raportul Media & Advertising 2010.

330 afișări
Imaginea articolului Topul surselor de informare pentru cumpărătorii români, în raportul Media & Advertising al Mediafax

Topul surselor de informare pentru cumpărătorii români, în raportul Media & Advertising al Mediafax

A zecea ediţie Media & Advertising cuprinde rezultatele unei cercetări referitoare la consumul de media şi publicitate, pe care firma de cercetare 360insights a realizat-o pentru Mediafax în rândul a 800 de persoane din mediul urban, femei şi bărbaţi, cu vârste între 16 şi 64 de ani.

Studiul, reprezentantiv la nivel urban, arată că o mare parte dintre cumpărători se informează din magazin, de la raft, atunci când vine vorba să achiziţioneze alimente (41% dintre cumpărători), băuturi alcoolice (43%), produse cosmetice (42%), produse de curăţat (49%), haine şi încălţăminte (44%) şi electronice şi electrocasnice (34%).

În cazul acestor categorii de produse, reclamele difuzate de televiziuni şi cele de pe Internet reprezintă următoarele surse de informare, cu ponderi cuprinse între 9 şi 15%, respectiv între 11 şi 20%.

În schimb, publicitatea pe Internet, cu excepţia reclamelor din presa online, care sunt analizate distinct, devine principala sursă de informare în cazul achiziţionării de autoturisme: 34% dintre românii din mediul urban o folosesc, fie pentru a afla mai multe informaţii despre diverse mărci sau modele, fie pentru a vedea ofertele dealerilor de maşini second-hand.

În privinţa serviciilor de telefonie, Internet şi TV, magazinele/centrele de reprezentanţă şi publicitatea pe Internet ocupă aceeaşi poziţie, fiind utilizate fiecare de 24% dintre cumpărătorii de la oraş.

Publicitatea din presa scrisă şi cea din online au ponderi cuprinse între 2 şi 5% în informarea realizată în vederea achiziţionării de produse, iar rolul lor este acela de a susţine celelalte medii de comunicare, mai arată cercetarea.

Pe lângă ierarhia surselor de informare utilizate în achiziţie, studiul publicat în raportul anual de piaţă Media & Advertising al Mediafax oferă advertiserilor şi specialiştilor în media şi publicitate informaţii despre consumul de media, despre tipurile de informaţii căutate în ziare, reviste, online, TV şi radio şi despre percepţia asupra publicităţii din media.

Structurat pe două secţiuni, Marcom şi Media, Media & Advertising 2010 include cronologii cu evenimentele majore din decursul ultimelor 12 luni, baze de date cu principalele companii de pe aceste pieţe şi analize pe domeniile: cercetare de marketing, marketing direct, media planning & buying, advertising, branding, PR, CSR, web advertising, BTL, outdoor, indoor, producţie publicitară, audiovizual, print şi online.

Publicaţia este distribuită gratuit către principalii advertiseri, agenţii de publicitate, firme de producţie publicitară, companii de PR, mass-media etc.

Media & Advertising este o publicaţie anuală de specialitate editată de Mediafax şi ajunsă, în 2010, la a zecea ediţie. Raportul de piaţă se adresează furnizorilor, consumatorilor şi operatorilor din mass-media, publicitate, marketing şi PR. Apare în prima parte a anului şi se distribuie gratuit către principalii spenderi din publicitate, către agenţii de publicitate şi PR, firme de producţie publicitară, instituţii de presă. Fiecare ediţie conţine analize pe domeniile marketing, comunicare şi mass-media, alături de retrospective ale principalelor evenimente care au avut loc în aceste industrii în decursul ultimelor 12 luni şi de o bază de date cu marile companii din media şi publicitate.

Mediafax este cel mai mare furnizor de informaţie generală şi de afaceri din România. Înfiinţată în 1991, compania Mediafax face parte din cel mai mare grup media din România, MediaPro, şi are peste 2.000 de clienţi din mass-media, sectorul public şi cel de afaceri. Printre produsele şi serviciile Mediafax se numără fluxuri zilnice de ştiri şi fotografie de presă, înregistrări audio cu declaraţii şi interviuri în exclusivitate, servicii de monitorizare de presă şi de distribuţie de comunicate de presă, rapoarte de piaţă, conţinut multimedia pentru telefonia mobilă. Din 2007, Mediafax se adresează în mod direct şi consumatorilor finali, nu doar sectorului business, prin www.mediafax.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici