Un celebru jurnalist al publicaţiei germane Der Spiegel a recunoscut că a inventat declaraţii pentru cel puţin 14 articole

Claas Relotius, un celebru reporter al publicaţiei germane Der Spiegel, recompensat cu distincţii prestigioase, a recunoscut că a inventat declaraţii şi surse pentru cel puţin 14 articole, potrivit The Hollywood Reporter.

566 afişări
Imaginea articolului Un celebru jurnalist al publicaţiei germane Der Spiegel a recunoscut că a inventat declaraţii pentru cel puţin 14 articole

Un celebru reporter Der Spiegel a recunoscut că a inventat declaraţii pentru cel puţin 14 articole

Claas Relotius, care, în 2014, a primit titlul de jurnalistul anului din partea CNN, a recunoscut că cel puţin 14 articole scrise de el au avut la bază interviuri care nu s-au întâmplat niciodată, inclusiv o convorbire prin telefon cu părinţii jucătorului de fotbal american Colin Kaepernick.

Luni, Relotius şi-a dat demisia de la Der Spiegel, una dintre cele mai prestigioase publicaţii germane, cu sediul la Hamburg, după ce s-a descoperit că a comis o fraudă jurnalistică "masivă" timp de mai mulţi ani, au spus reprezentanţii revistei săptămânale.

Reprezentanţii Der Spiegel au publicat pe site-ul revistei un raport întocmit după o anchetă internă privind activitatea lui Claas Relotius, un jurnalist de investigaţie în vârstă de 33 de ani.

Reprezentanţii publicaţiei au indicat faptul că, din 2011, Relotius a contribuit cu aproximativ 60 de articole pentru versiunile tipărită şi online, iniţial ca liber-profesionist şi apoi ca angajat cu normă întreagă.

Relotius a lucrat anterior pentru mai multe publicaţii germane şi elveţiene şi a fost recompensat cu mai multe premii.

Acesta a recunoscut că a inventat fragmente în cel puţin 14 articole, printre care şi unul despre o americancă despre care el a scris că s-a oferit ca martor la execuţiile unor deţinuţi, inclusiv la un eveniment de acest tip care a avut loc la începutul anului în statul Texas.

Cazul lui Relotius este "o pată neagră în istoria de 70 de ani a Der Spiegel", au mai spus reprezentanţii publicaţiei, care au explicat că au început să aibă bănuieli în ceea ce priveşte acurateţea materialelor jurnalistice furnizate de acesta în noiembrie. Un coleg care a lucrat cu Relotius la un articol a descoperit că anumite interviuri nu au avut loc.

Reprezentanţii revistei au indicat că Relotius le-a spus editorilor că a inventat informaţii pentru a evita un eşec şi că este conştient de ceea ce a făcut.

Conducerea revistei a apelat la un comitet de experţi interni şi externi, iar rezultatele anchetei privind activitatea jurnalistului vor fi publicate.

Uniunea Jurnaliştilor din Germania a calificat cazul drept "cea mai mare fraudă jurnalistică de la publicarea jurnalelor lui Hitler". Ei au făcut referire la nişte presupuse jurnale ale dictatorului publicate de revista germană Stern în 1983, despre care s-a aflat ulterior că sunt false.

Fraude similare au fost comise de jurnalişti precum Jayson Blair, de la The New York Times, Christopher Newton, de la The Associated Press, şi Janet Cooke, al cărei articol fals, publicat în 1980, despre un copil dependent de heroină, a adus publicaţiei The Washington Post un premiu Pulitzer.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici