Ziarele româneşti continuă trendul descendent, tabloidele fiind în topul vânzărilor

Ziarele româneşti continuă trendul descendent raportat încă de la începutul anului, cu cifre de vânzări mai mici decât în aceeaşi perioadă din 2008, tabloidele Click şi Libertatea fiind lideri în topul vânzărilor, urmate de ziarul quality Adevărul, pe poziţia a treia.

72 afișări
Imaginea articolului Ziarele româneşti continuă trendul descendent, tabloidele fiind în topul vânzărilor

Ziarele româneşti continuă trendul descendent, tabloidele fiind în topul vânzărilor (Imagine: Laszlo Raduly/Mediafax Foto)

Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada aprilie - iunie 2009, presa cotidiană centrală a înregistrat, în ansamblu, scăderi ale tirajului vândut, mai ales ziarele de calitate.

Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de ziarul Adevărul, editat de Adevărul Holding, care a devansat Jurnalul Naţional, ziar ce în ultimii ani a deţinut supremaţia vânzărilor pe segment. Astfel, Adevărul a înregistrat, pentru perioada aprilie – iunie 2009, o medie de vânzări de 109.133 de exemplare pe apariţie. Cifrele de vânzări ale cotidianului se află într-o creştere semnificativă în raport cu perioada similară a lui 2008. Astfel, în aprilie, ziarul a avut o medie de vânzări de 101.689 de exemplare (23.918 în aprilie 2009), în mai - 99.535 de copii (26.456 în mai 2008) şi în iunie - 126.177 de copii (36.056 în iunie 2008).

În topul ziarelor quality urmează Jurnalul Naţional, ziar editat de trustul Intact. Astfel, în luna aprilie, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări de 90.097 de exemplare (62.661 în aprilie 2008), pentru ca în următoarele două luni să scadă: în mai - 67.146 de exemplare (65.276 în mai 2008) şi în iunie - 64.979 de exemplare (71.245 în iunie 2008).

Pe poziţia a treia în clasament se situează cotidianul România Liberă, editat de Societatea "R". Publicaţia a înregistrat o medie de vânzări pe apariţie de 47.178 de exemplare în perioada aprilie - iunie 2009, în scădere comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când media de vânzări a fost de 51.845 exemplare. România liberă a avut vânzări în medie de 49.210 în aprilie (53.838 în aprilie 2008), una de 47.236 în mai (54.088 în mai 2008) şi una de 45.090 în iunie (47.610 în iunie 2008).

În top urmează cotidianul Evenimentul zilei, editat de Ringier România, care a raportat pentru perioada aprilie - iunie o medie de vânzări de 34.742 de exemplare, semnificativ mai mică decât în aprilie - iunie 2008, când a înregistrat o medie de 50.292 de exemplare. Astfel, pentru luna aprilie, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 35.538 de exemplare (48.304 în aprilie 2008), în mai - 34.858 de exemplare (50.815 în mai 2008), iar în iunie - 33.832 de exemplare (51.758 în iunie 2008).

Ziarul quality Gândul, editat de PubliMedia Internaţional, a raportat, în perioada aprilie - iunie 2008 scăderi ale numărului de exemplare vândute, înscriindu-se în trendul afişat la nivelul întregului segment. Astfel, în aprilie, Gândul a înregistrat o medie lunară de vânzări pe apariţie de 15.390 de exemplare (25.839 în aprilie 2008), în mai, de 15.616 de exemplare (22.760 în mai 2008), iar în iunie, de 14.789 de exemplare (21.274 în iunie 2008).

Cotidianul, publicaţie editată de trustul Realitatea-Caţavencu, afişează cifre variabile, de la 13.901 de exemplare în aprilie, la 10.535 în mai şi 9.090 de exemplare în iunie, cu o medie de vânzări pentru aprilie - iunie de 11.175 de copii vândute, în scădere comparativ cu 18.975 de copii vândute în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Pe următoarea poziţie în clasamentul ziarelor quality se situează cotidianul Ziua, care a raportat vânzări de 12.173 de exemplare în aprilie (14.342 aprilie 2008), 11.902 în mai (14.020 mai 2008) şi 11.962 în iunie (14.236 iunie 2008).

În ceea ce priveşte cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editată de Intact, a raportat cifre de vânzări în scădere pentru perioada aprilie - iunie, cu 73.966 de exemplare în aprilie (108.820 în aprilie 2008), 66.431 de exemplare în mai (103.447 în mai 2008) şi 59.228 de exemplare în iunie (93.753 în iunie 2008). Pe acelaşi segment, cotidianul Pro Sport a avut, în aprilie, o medie de vânzări de 44.002 de copii, pentru ca în mai cotidianul sportiv să înregistreze o medie de vânzări de 46.992 de exemplare, iar în iunie, de 40.413 de exemplare.

Pe de altă parte, şi clasamentul tabloidelor s-a schimbat, Click devansând Libertatea în ceea ce priveşte media de vânzări pe apariţie.

Astfel, Click, editat de Adevărul Holding a devenit lider de vânzări şi a raportat, în aprilie, o medie de vânzări de 212.122 de exemplare (125.258 aprilie 2008), 218.894 de exemplare în mai (123.874 - mai 2008) şi 235.492 de exemplare în iunie (118.651- iunie 2008).

Pe poziţia a doua în topul vânzărilor pe piaţa tabloidelor şi a cotidianelor, în general, se situează Libertatea, publicaţie editată de trustul Ringier, deşi a scăzut comparativ cu perioada similară a anului 2008: 186.602 în aprilie (245.005 în aprilie 2008), 189.883 în mai (225.035 în mai 2008) şi 200.410 în iunie (214.624 în iunie 2008).

Tabloidul CanCan, lansat în aprilie 2007, a reuşit să-şi facă rapid loc pe piaţă, crescându-şi vânzările de la o lună la alta. Astfel, dacă în aprilie 2007 vânzările sale se ridicau la o medie de 41.310 copii, acestea au ajuns, în aprilie 2009 la 85.406 de exemplare, iar în mai 2009, la 80.592 de exemplare, pentru ca în luna iunie să scadă uşor până la o medie a vânzărilor pe apariţie de 78.548 de copii.

La capitolul publicaţii financiare, cotidianul Ziarul Financiar, nu a afişat oscilaţii semnificative comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Astfel, media lunară de vânzări pe apariţie pentru aprilie a fost de 16.517 de exemplare (16.715 în aprilie 2008), 16.585 de copii în mai (16.795 în mai 2008) şi 16.372 de exemplare în iunie (16.698 în iunie 2008).

Pe de altă parte, cotidianul finanicar Business Standard, editat de Realitatea-Caţavencu, a raportat, în aprilie, o medie de vânzări pe apariţie de 10.968 de exemplare, cu creşteri uşoare în următoarele două luni: 11.120 de exemplare în mai şi 11.024 de exemplare în iunie.

(Material realizat de Alexandra Buzaş, alexandra.buzas@mediafax.ro)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici