Ziarele româneşti continuă trendul descendent, tabloidele fiind în topul vânzărilor

Ziarele româneşti continuă trendul descendent raportat încă de la începutul anului, cu cifre de vânzări mai mici decât în aceeaşi perioadă din 2009, tabloidele Click şi Libertatea fiind lideri în topul vânzărilor, urmate de ziarul quality Adevărul, pe poziţia a treia.

93 afișări
Imaginea articolului Ziarele româneşti continuă trendul descendent, tabloidele fiind în topul vânzărilor

Ziarele româneşti continuă trendul descendent, tabloidele fiind în topul vânzărilor (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada aprilie - iunie 2010, presa cotidiană centrală a înregistrat, în ansamblu, scăderi ale tirajului vândut, mai ales pe segmentul ziarelor de calitate.

Pe prima poziţie în categoria quality se află ziarul Adevărul, editat de Adevărul Holding.

Astfel, Adevărul a înregistrat, pentru perioada aprilie - iunie 2010, o medie de vânzări de 116.831 de exemplare pe apariţie. Cifrele de vânzări ale cotidianului se află, per ansamblu, în creştere în raport cu perioada similară a lui 2009 - 109.133 de exemplare pe apariţie. Astfel, în aprilie, ziarul a avut o medie de vânzări de 128.329 de exemplare (101.689 în aprilie 2009), în mai - 112.558 de copii (99.535 în mai 2009) şi în iunie - 109.606 copii (126.177 în iunie 2009).

În topul ziarelor quality urmează Jurnalul Naţional, ziar editat de trustul Intact.

Astfel, în luna aprilie, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări de 72.999 de exemplare (90.097 în aprilie 2009), pentru ca în următoarele două luni să scadă: în mai - 59.919 exemplare (67.146 în mai 2009) şi în iunie - 65.932 de exemplare (64.979 în iunie 2009).

Pe poziţia a treia în clasament se situează cotidianul România liberă, editat de Societatea "R".

România liberă a avut vânzări, în medie, de 44.288 de exemplare pe apariţie în aprilie (49.210 în aprilie 2009), de 42.298 de copii în mai (47.236 în mai 2009) şi de 40.838 de exemplare în iunie (45.090 în iunie 2009).

În top urmează cotidianul Evenimentul zilei, editat de Ringier România, care a raportat pentru perioada aprilie - iunie o medie de vânzări de 22.490 de exemplare, semnificativ mai mică decât în aprilie - iunie 2009, când a înregistrat o medie de 34.742 de exemplare. Astfel, pentru luna aprilie, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 23.398 de exemplare (35.538 în aprilie 2009), în mai - 22.943 de exemplare (34.858 în mai 2009), iar în iunie - 21.131 de exemplare (33.832 în iunie 2009).

Ziarul quality Gândul, editat de PubliMedia Internaţional, a raportat, în perioada aprilie - iunie 2010, scăderi ale numărului de exemplare vândute, înscriindu-se în trendul afişat la nivelul întregului segment. Astfel, în aprilie, Gândul a înregistrat o medie lunară de vânzări pe apariţie de 13.612 exemplare (15.390 în aprilie 2009), în mai, de 12.949 de exemplare (15.616 în mai 2009), iar în iunie, de 12.940 de exemplare (14.789 în iunie 2009).

În ceea ce priveşte cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editată de Intact, a raportat cifre de vânzări în scădere pentru perioada aprilie - iunie 2010, cu 42.993 de exemplare în aprilie (73.966 în aprilie 2009), 43.511 exemplare în mai (66.431 în mai 2009) şi 40.866 de exemplare în iunie (59.228 în iunie 2009).

Pe acelaşi segment, cotidianul Pro Sport a avut, în aprilie, o medie de vânzări de 29.792 de copii, pentru ca în mai cotidianul sportiv să înregistreze o medie de vânzări de 33.747 de exemplare, iar în iunie, de 35.852 de exemplare.

Pe de altă parte, în clasamentul tabloidelor, Click, editat de Adevărul Holding, a raportat, în aprilie, o medie de vânzări de 239.584 de exemplare (212.122 aprilie 2009), 200.727 de exemplare în mai (218.894 în mai 2009) şi 183.025 de exemplare în iunie (235.492 în iunie 2009).

Pe poziţia a doua în topul vânzărilor pe piaţa tabloidelor şi a cotidianelor în general se situează Libertatea, publicaţie editată de trustul Ringier, care a scăzut totuşi comparativ cu perioada similară a anului 2009: 156.728 de exemplare pe apariţie în aprilie 2010 (186.602 în aprilie 2009), 146.388 de exemplare în mai (189.883 în mai 2009) şi 142.425 de exemplare în iunie (200.410 în iunie 2009).

Tabloidul CanCan a raportat, în aprilie 2010, vânzări de 57.694 de exemplare pe apariţie, iar în mai 2009, de 56.153 de exemplare, pentru ca în luna iunie să ajungă la 61.859 de copii.

La capitolul publicaţii financiare, cotidianul Ziarul Financiar a avut o medie lunară de vânzări pe apariţie de 12.495 de exemplare în aprilie 2010, 12.148 de copii în mai şi 12.144 de exemplare în iunie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici