Prima pagină » Economic » Șeful unui mare lanț de supermarketuri din România spune că 2026 va fi un an greu: Românii sunt mai atenți la cheltuieli

Șeful unui mare lanț de supermarketuri din România spune că 2026 va fi un an greu: Românii sunt mai atenți la cheltuieli

Potrivit directorului general al Penny România, Daniel Gross, consumatorii români sunt în prezent mult mai atenți la cheltuieli și pun accent pe reduceri și promoții. Acesta estimează că anul 2026 va fi unul dificil, din cauza măsurilor economice ale Guvernului Bolojan. 
Șeful unui mare lanț de supermarketuri din România spune că 2026 va fi un an greu: Românii sunt mai atenți la cheltuieli
Sursa foto: Penny

 

„2026 va fi un an greu. Primele șapte luni vor fi dificile, pentru că toate măsurile luate anul acesta vor avea un impact asupra clienților. Românii sunt mai focusați pe promoții, sunt mai atenți la cheltuieli. Mă aștept ca din august să vedem o revenire la un ritm normal”, a declarat Daniel Gross, director general Penny România, potrivit Wall-street.ro.

Deși contextul economic rămâne tensionat, retailerul german se așteaptă să încheie anul 2025 la fel de bine ca în anii precedenți. Penny estimează o creștere de două cifre, cel mai probabil în jurul valorii de 10%, și își propune să își mențină poziția în creștere pentru al patrulea an consecutiv.

PENNY, investiție colosală în primul său depozit zero gaz din România

PENNY România a inaugurat depozitul logistic din Mihăilești, județul Giurgiu, primul din rețeaua companiei care funcționează 100% fără încălzire pe gaz, folosind soluții bazate pe recuperarea căldurii reziduale și pompe de căldură.

Depozitul include zone dedicate pentru recepție, depozitare și expediere, acoperind întregul lanț de produse – de la marfă congelată și carne proaspătă, la legume și fructe standard și fresh – toate gestionate în condiții de temperatură controlată.

Depozitul de la Mihăilești este cel de-al cincilea proiect de infrastructura logistică PENNY din România, alături de centrele din Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași.

 

În 2024, Penny România a raportat o cifră de afaceri de peste 9,4 miliarde de lei, în creștere cu 13,47% față de anul anterior. În prezent, rețeaua operează 426 de magazine și cinci centre logistice, lucrările la cel de-al cincilea centru logistic au fost recent finalizate.