Accor îşi schimbă numele şi permite hotelierilor independenţi să se promoveze pe site-ul companiei

Accor, al patrulea mare grup hotelier la nivel mondial, îşi schimbă numele în AccorHotels şi va cheltui 22 de milioane de euro pentru a permite hotelierilor independenţi să ofere camere pe site-ul de rezervări al companiei, pentru a contracara concurenţa unor site-uri precum Expedia şi Booking.com.

176 afișări
Imaginea articolului Accor îşi schimbă numele şi permite hotelierilor independenţi să se promoveze pe site-ul companiei

Accor îşi schimbă numele şi permite hotelierilor independenţi să se promoveze pe site-ul companiei (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Transformarea platformei noastre de distribuţie într-o platformă deschisă este un pas major pentru grup şi reflectă o nouă abordare", se arată într-un comunicat al directorului general Sebastien Bazin, citat de Reuters.

Accor, care concurează cu InterContinental, Marriott şi Starwood, a precizat că investiţia se adaugă unei sume de 225 de milioane de euro, anunţată deja, pe care o va cheltui pentru dezvoltarea afacerilor online în intervalul 2014-2018.

Accor operează 3.700 de hoteluri la nivel mondial, de la brandul de lux Sofitel până la brandul economic Ibis.

Obiectivul grupului este triplarea ofertei online la 10.000 de hoteluri până în 2018, prin intermediul noului serviciu care va fi lansat în luna iulie.

Accor, cel mai mare grup hotelier din Europa, se confruntă cu creşterea concurenţei din partea agenţiilor online de călătorii, care afectează marjele de profit, dar şi a popularităţii tot mai mari a site-ului Airbnb, de închiriere a locuinţelor particulare.

Airbnb este companie americană înfiinţată în 2008 care deţine o platformă online prin care se pot închiria, oriunde în lume, camere, apartamente sau case întregi direct de la proprietar. Compania deţine un serviciu de închirieri de 600.000 de listări în mai mult de 190 de ţări.

În august 2014, compania Airbnb era evaluată la 10 miliarde de dolari.

Grupul Accor realizează o treime din vânzări online, prin intermediul site-ului propriu şi al rezervărilor prin intermediul agenţiilor online.

Anul trecut, Accor a cumpărat start-up-ul francez Wipolo, companie care oferă servicii de management al itinerariilor prin intermediul Internetului şi dispozitelor mobile.

Accor a cumpărat în aprilie FASTBOOKING, un furnizor de servicii digitale pentru industria hotelieră, pe care grupul îl va folosi pentru oferirea de servicii de rezervare online către anumiţi hotelieri independenţi.

Comisionul pe care îl va percepe Accor pentru aceste servicii va fi sub cel aplicat de agenţiile online concurente, a declarat directorul general adjunct al grupului, Vivek Badrinah.

Bazin, specialist în tranzacţii cu instrumente financiare care a preluat conducerea Accor în august 2013, a împărţit grupul în două divizii, HotelServices şi HotelInvest, pentru a separa operaţiunile de servicii hoteliere de cele în domeniul proprietăţilor, în vederea creşterii profitabilităţii. Restructurarea a dat rezultate, grupul obţinând anul trecut un profit operaţional record de 602 milioane de euro, în creştere cu 11,7%, în termeni comparabili.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici