ACR: Taxa auto ar trebui introdusă în preţul maşinii

Taxa auto ar trebui introdusă în preţul maşinii, iar decizia Guvernului de a restitui diferenţa dintre noua valoare, aplicabilă de la 1 iulie 2008, şi actualul sistem de taxare demonstrează că banii sunt colectaţi ilegal, potrivit asociaţiei Automobil Clubul Român (ACR).

25 afișări
Imaginea articolului ACR: Taxa auto ar trebui introdusă în preţul maşinii

ACR: Taxa auto ar trebui introdusă în preţul maşinii (Imagine: Mediafax Foto)

"Cei doi demnitari guvernamentali (ministrul Economiei şi Finanţelor şi ministrul Mediului - n.r) ne-au explicat (...) modul în care se încearcă introducerea unei taxe noi, denumită de mediu, sau <<pe poluare>>, care să înlocuiască taxa de primă înmatriculare, care, iată, se <<sugerează>> că a fost ilegală din moment ce ni se promite, fără suport legal, restituirea unei eventuale diferenţe între cele două taxe", se arată într-un comunicat al ACR remis, miercuri, agenţiei MEDIAFAX.

Statul va restitui diferenţa de taxă auto rezultată din suma plătită până în prezent, potrivit reglementărilor din Codul Fiscal, şi noua taxă de poluare auto care va fi introdusă la 1 iulie 2008, calculată în funcţie de caracteristicile fiecărei maşini în parte, însă numai după adoptarea ordonanţei de urgenţă privind taxa auto, în momentul de faţă proiectul ordonanţei fiind în dezbatere publică.

ACR recomandă Guvernului să introducă taxa auto în preţul automobilului iar achitarea ei să fie făcută la vânzător. ACR nu precizează însă cum s-ar putea colecta taxa în cazul vânzării unei maşini second hand de import de la o persoană fizică către o altă persoană fizică.

"Nu înţelegem motivele pentru care Guvernul nu solicită taxa fabricanţilor de automobile poluante, în condiţiile în care doreşte introducerea uneia noi. Consumatorii nu pot şi nu au dreptul legal de transformare a automobilelor", mai spune ACR.

După noua grilă, aplicabilă de la 1 iulie, taxa creşte pentru maşinile noi vândute în România, în timp ce valorile scad la jumătate pentru autovehiculele Euro 1 şi Euro 2 cu motoare de până în 2.000 de centimentri cubi, taxa rămânând totuşi mai mare pentru automobilele vechi de import. La vehiculele Euro 2 cu motoare de 1.400 de cmc şi o vechime de 6-7 ani, noua taxă va fi de 1.213 euro, faţă de 2.604 euro în prezent, iar la vechime de 8-9 ani, suma scade la 928 euro. La aceeaşi categorie, motoarele de 1.600 cmc vor fi taxate cu 2.121 euro, la o vechime de 6-7 ani ( 2.976 euro în prezent) şi cu 1.622 euro la vechime de 8-9 ani.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici