Adrian Vasilescu, BNR: Economia românească are nevoie de sânge proaspăt

Mutările învăţate sunt multe, dar prea puţine piese au culoare deschise. Ca la şah. Câmpul de joc fiind economia românească. Să fim bine înţeleşi: multe culoare au fost deja deschise. După ani şi ani de strădanii, de chibzuinţă, de gândire despovărată de tarele trecutului.

1120 afișări
Imaginea articolului Adrian Vasilescu, BNR: Economia românească are nevoie de sânge proaspăt

Adrian Vasilescu, BNR: Economia românească are nevoie de sânge proaspăt (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax Foto)

După ce, vreme de 25 de ani, de la sfârşitul lui 1990 şi până astăzi, bătălia cu inflaţia s-a dovedit o mare şcoală – un „curs lung“ pentru întreaga clasă politică, pentru guvernele care au trecut prin Palatul Victoria, pentru toate instituţiile statului, pentru economişti, politologi, sociologi, pentru întreaga populaţie, schimbându-le în bună măsură modul de a gândi, stilul de viaţă, obiceiurile, comportamentul – galopul preţurilor a fost în sfârşit oprit. De la 300 la sută pe an, în 1993, astăzi inflaţia se mişcă în jurul lui 1 la sută.

Sau creşterea economică. Ea nu a căzut din cer, ca o ploaie de iunie. Este plămădită cu deosebire în acele companii, unele chiar de stat, în care domină respectul faţă de legităţile obiective, asociat cu un climat competiţional de muncă şi de răsplată a muncii. 

Dovadă că atunci când propriile interese ale oamenilor ajung să fie cunoscute, înţelese şi respectate, ele influenţează mentalităţile. Şi încă un „amănunt“: în cele mai multe dintre companiile de elită, ele fiind principalele motoare ale exportului ţării, capitalul o fi străin, dar muncitorii, specialiştii şi managerii sunt recrutaţi de pe piaţa internă a muncii.

Citeşte mai multe despre nevoile economiei româneşti pe www.zf.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici