- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (05.06.2014, 12:25)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ANALIZĂ: Jumătate din maşinile second-hand la vânzare au kilometrajul ajustat. Care sunt preţurile corecte pentru automobile
Aproape 50% din maşinile second-hand aflate la vânzare în România provin din Germania, iar fără ajustări de kilometraj preţurile nu ar fi competitive pe piaţa locală, potrivit unei analize.
17506 afișări
ANALIZĂ: Jumătate din maşinile second-hand la vânzare au kilometrajul ajustat. Care sunt preţurile corecte pentru automobile (Imagine: Andrei Pungovschi/Mediafax Foto)
"Fără ajustările de kilometraj, preţurile maşinilor aduse din Germania nu ar putea fi competitive pe piaţa din România. Dacă ţinem cont de faptul că 48% dintre maşinile aflate la vânzare în România provin din Germania şi dacă adăugăm şi o parte din restul maşinilor de pe piaţă, rezultă că cel puţin una din două maşini vândute în România nu are kilometrajul real. De altfel, rezultatele unei analize statistice derulate asupra rulajelor maşinilor second-hand au arătat că aproximativ 70% dintre maşinile aflate la vânzare în România au kilometrajul semnificativ mai mic decât media. În această situaţie este de aşteptat ca trei din patru români care vor achiziţiona o maşină second-hand în perioada următoare să nu ştie ce au cumpărat cu adevărat", potrivit site-ului de consultanţă auto VeziCatFace.ro.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ai pisici înainte de 25 de ani? Te paște schizofrenia! Ce au descoperit cercetătorii
-
Cîrstoiu: Nu am vrut niciodată să fac administraţie politică în Capitală
-
COMENTARIU Lelia Munteanu: Un bucheţel de rachete la aniversarea Ayatollahului Khamenei
-
Analist: Polonia şi România se vor confrunta cu o "Rusie întărită în luptă", capabilă să lovească mai uşor dacă Ucraina cade
Concluziile analizei se bazează pe rezultatele unor comparaţii realizate la nivel de "preţ corect" pentru maşinile second-hand din cele două ţări, autorii analizei exemplificând cu trei dintre cele mai cumpărate maşini rulate din România.
Astfel, un Volkswagen Golf (2.0 L diesel, 140 CP, 150.000 km, din 2005) este evaluat de consultanţii auto VeziCatFace la un preţ de 6.180 de euro, cu circa 50 de euro mai mult decât preţul din Germania.
"Diferenţa dintre cele două preţuri este nesemnificativă, dar dacă luăm în calcul şi costul timbrului de mediu (aproximativ 700 de euro), costul transportului plus alte taxe, rezultă că preţul din România este mai mic cu peste 1.000 de euro. Astfel, pentru a putea obţine profit din aducerea unei maşini similare în România, preţul de vânzare ar trebui să fie peste 7.000 de euro, cu mult peste nivelul pieţei", se arată în studiu.
Pentru un Opel Astra (1.7 L diesel, 100 CP, 150.000 km, din 2004), un preţ corect ar fi de 4.080 de euro, cu circa 300 de euro mai puţin decât în Germania, iar după adăugarea costul timbrului de mediu de aproximativ 400 euro, plus transportul şi alte taxe, preţul maşinii va depăşi 5.000 de euro.
În cazul unui BMW Seria 3 (2.0 L benzină, 145 CP, 170.000 km, din 2002), preţul din România este evaluat de consultanţi la 4.238 de euro, în Germania fiind estimat la 4.355 de euro. În mod similar, după taxe şi transport, nici aducerea acestui model în România nu ar fi profitabilă.
"Valoarea unei maşini nu este determinată doar de kilometraj, vârstă sau uzură, ci şi de percepţia cumpărătorilor faţă de un aşa-zis rulaj maxim acceptat. Românii îşi doresc maşini second-hand cu rulaj mic, iar vânzătorii au înţeles acest lucru, motiv pentru care majoritatea maşinilor aflate la vânzare în România au kilometrajul ajustat până la un nivel competitiv pe piaţă", a declarat Alexandru Govoreanu, director de dezvoltare al VeziCatFace.ro.
În condiţiile în care preţurile din Germania sunt relativ mai mari decât cele din România, singura şansă de a face profit a celor care importă maşini este să intervină asupra stării reale a maşinii, cea mai des întâlnită intervenţie fiind la kilometraj, notează autorii analizei.
"Practic, dacă pentru un Volkswagen Golf cu 150.000 de km, preţul din Germania este de 6.135 de euro, pentru aceeaşi maşină dar cu un rulaj mai mare cu 100.000 de km, preţul scade până la 4.914 euro. În această situaţie, dacă vânzătorul ajustează kilometrajul la nivelul acceptat de cumpărătorii români şi anume la 150.000 de km, acesta poate vinde maşina cu peste 6.000 de euro, reuşind astfel să scoată şi profit", se mai arată în studiu.
Site-ul de consultanţă VeziCatFace.ro a fost lansat în 2012.
Citește pe alephnews.ro: Coreea de Nord ar fi capabilă să producă viruși și bacterii mortale. Ce informații dețin Statele Unite
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
VIDEO. Un bărbat și-a dat foc în New York, în fața tribunalului unde se desfășoară procesul lui Donald Trump
S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”
Banca românească care a surprins pe toată lumea. Nimeni nu a crezut că a va merge aşa de bine, nici chiar liderii băncii
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Grațiela e văduva lui Costel Corduneanu. Femeia e cu 20 de ani mai tânără decât fostul luptător și interlop
PROSPORT.RO
Cât costă un kilogram din primele CĂPȘUNI româneşti, apărute deja în pieţe. Nu sunt chiar pentru orice buzunar
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe