Băncile pregătesc alternative la programul Prima Casă

Gigi Marinel, director general adjunct al BRD a declarat joi că banca încearcă să ofere o alternativă la Prima Casă, “nu cu aceleaşi caracteristici, dar ceva asemănător fiindcă sunt convins că toate băncile se gândesc în viitor, ce se va întâmpla când acest program nu va mai exista”.

3435 afișări
Imaginea articolului Băncile pregătesc alternative la programul Prima Casă

Băncile pregătesc alternative la programul Prima Casă

Băncile pregătesc alternative la creditele prin programul Prima Casă, pregătindu-se astfel pentru momentul în care acesta nu va fi exista, a spus Gigi Marinel, director general adjunct al BRD, responsabil cu partea de retail şi IMM.

“Toate băncile mari au revizuit avansul pentru creditul ipotecar standard. Noi am fost un pic mai conservatori din acest punct de vedere şi am aşteptat să vedem decizia Curţii Constituţionale. Avem în ofertă credite cu un avans de 15%, dar în condiţiile în care clientul vine cu o garanţie suplimentară faţă de cea care constituie obiectivul creditului. Probabil că vom revizui aceste condiţii. În acest moment încercăm să construim o strategie în linie cu politica noastră de risc, dar în acelaşi timp să ne permită o creştere a producţiei de credite ipotecare clasice. Încercăm să oferim o alternativă la Prima Casă, nu cu aceleaşi caracteristici, dar ceva asemănător fiindcă sunt convins că toate băncile se gândesc în viitor, ce se va întâmpla când acest program nu va mai exista”, a declarat joi, Gigi Marinel, director general adjunct al BRD, responsabil cu partea de retail şi IMM.

Acesta a spus că, valoarea unui credit prin Prima Casă este în jur de 35.000-40.000 de euro. “Sunt clienţi care cumpără pentru prima oară o locuinţă şi aici se încadrează. Probabil că va creşte această valoare medie. Pe când, la creditele clasice te poţi duce la 100.000 de euro. Strategia pe care o gândim este în funcţie de tipul de clienţi”, a adăugat Gigi Marinel.

Directorul BRD a spus că banca nu solicită avansuri diferite pentru creditele ipotecare, în funcţie de localitate, aşa cum procedează alte instituţii bancare.

“Noi analizăm fiecare client în funcţie de capacitatea lui. Sunt clienţi care pot cumpăra o locuinţă în Iaşi şi să lucreze în Bucureşti. Este foarte greu să diferenţiezi în funcţie de oraş”, a spus Gigi Marinel.

În ceea ce priveşte creşterea vânzărilor de locuinţe noi prin programul Prima Casă, conform strategiei Guvernului, directorul BRD spune că aceasta va depinde foarte mult de ce se va întâmpla cu migraţia forţei de muncă.

“Fiindcă multe dintre companiile mari se plâng că întâmpină probleme în găsirea forţei de muncă. Sunt oameni care migrează din anumite zone către oraşele mari unde sunt făcute investiţiile şi acolo este nevoie de locuinţe. Este clar că există o cerere de locuinţe în oraşele mai mari unde există investiţii. Sunt companii care spuneau că se gândesc să ofere avantaje pentru angajaţii, în sensul de a-i ajuta şi a le procura o locuinţă în oraşul respectiv”, a afirmat Gigi Marinel.

În prezent, BRD deţine o cotă de piaţă de aproape 25% pe segmentul „Prima casă”, iar în acest an are în vedere creşterea volumului de credite ipotecare standard.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici