Berceanu: Încasările la podul Feteşti-Cernavodă sunt de până la 400.000 de lei pe zi

Ministrul Radu Berceanu spune că încăsările prin punctul de taxare de la podul Feteşti-Cernavodă se ridică la aproximativ 400.000 de lei pe zi, bani care pot fi folosiţi pentru a face "jumătate din deszăpezire" şi îl acuză pe predecesorul său că nu a introdus mai devreme această taxă.

36 afișări
Imaginea articolului Berceanu: Încasările la podul Feteşti-Cernavodă sunt de până la 400.000 de lei pe zi

Ministrul Transporturilor Radu Berceanu (Imagine: Liviu Chirică/Mediafax Foto)

"Încasările sunt între 300.000 şi 400.000 de lei pe zi, ceea ce înseamnă o sumă pe an cu care putem face jumătate din deszăpezire. Dacă nu o facem cu banii de aici, luăm fonduri de la bugetul de stat şi nu mai facem zece kilometri de autostradă", a declarat Berceanu, duminică, la Constanţa, unde a participat, alături de preşedintele Traian Băsescu, la o întâlnire cu autorităţi portuare, la sediul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa.

El a precizat că zilele cu cele mai mari încasări nu sunt neapărat cele de la sfârşitul săptămânii, când lumea se îndreaptă sau se întoarce de pe litoral, ci în timpul săptămânii, atunci când trec mai multe camioane prin punctul de taxare de la Feteşti.

"Nu este neapărat un venit mai mare în weekend pentru că la sfârşitul săptămânii sunt foarte puţine camioane şi foarte multe maşini mici care plătesc puţin, iar în timpul săptămânii sunt mult mai multe camioane care au taxa mai mare", a mai spus ministrul Transporturilor, care a precizat că odată cu introducerea acestui punct de taxare a putut fi observat şi traficul către sau dinspre litoral, înregistrându-se şi câte 30.000 de autovehicule pe zi.

Radu Berceanu l-a acuzat pe fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, că nu a introdus mai devreme acest punct de taxare, susţinând că astfel Compania Naţională de Autostrăzi a pierdut sume importante.

El a mai spus că "principalii acuzatori" ai acestei taxe nu sunt turiştii care merg la mare, ci şoferii camioanelor.

"Foarte deranjaţi nu sunt cei care merg cu autoturisme, foarte deranjaţi sunt cei de la camioane, nu atât din cauza taxei, ci pentru că am început să controlăm rovinieta, am început să controlăm încărcătura, am început să controlăm documentele. Până acum în România era nu «land of choice», ci «nobody’s land» din punctul acesta de vedere. Am văzut că toţi care trec în Austria sau Ungaria se reped să-şi cumpere rovinietă, iar la noi avem chiar acolo microbuze de navetă care au rovinietă de o zi", a afirmat ministrul Transporturilor.

El a susţinut, de asemenea, că "sunt mai rare perioadele aglomerate în punctul de taxare decât cele neaglomerate" şi că nu se pot face modificări doar pentru nişte vârfuri de trafic excepţionale.

"Am verificat permanent cam cât timp se stă acolo. Majoritatea timpului nu se stă deloc, e o maşină, sunt două maşini, şapte maşini, zece maşini. Dar să ştiţi că nici nu vom putea vreodată să dimensionăm toate lucrurile pentru nişte vârfuri excepţionale. O astfel de chestiune nu poate fi dimensionată pentru un vârf care apare de patru ori pe vară pentru că sunt nişte costuri mari care nu se justifică. Eu am fost şi în Italia, am fost în Franţa, unde am stat şi câte două ore la câte un punct de plată. Se întâmplă şi acolo când pleacă toţi în concediu”, a adăugat Berceanu.

Şoferii plătesc, începând de luni, o taxă pentru utilizarea podului Feteşti-Cernavodă, cuantumul acesteia, stabilit în funcţie de tipul autovehiculului, fiind de zece lei pentru un autoturism.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici