Berceanu: Realizarea drumului expres Craiova-Piteşti nu a fost "o condiţionalitate" din partea Ford

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat că drumul expres Craiova-Piteşti, proiect la care s-a renunţat în favoarea realizării Autostrăzii de Sud, nu face parte din nicio înţelegere cu reprezentanţii Ford şi nu a reprezentat o "condiţionalitate" la privatizarea fabricii de la Craiova.

158 afișări
Imaginea articolului Berceanu: Realizarea drumului expres Craiova-Piteşti nu a fost "o condiţionalitate" din partea Ford

Berceanu: Realizarea drumului expres Craiova-Piteşti nu a fost "o condiţionalitate" din partea Ford (Imagine: Mediafax Foto)

"Eu am auzit ce a spus domnul Orban la conferinţa de presă, nu am făcut niciun fel de comentariu şi am căutat hârtii. Spre deosebire de domnul Orban, eu, cel puţin o bucată bună de vreme, am făcut parte din comisia care a discutat cu Ford. Puteţi să-i întrebaţi pe cei de la Ford şi o să vedeţi că nu a fost o astfel de condiţionaliate. Nici nu putea să existe o astfel de condiţionalitate. Este o mare minciună", a declarat Berceanu.

El susţine că reprezentanţii companiei Ford nu au condiţionat "niciodată" venirea la Craiova de construcţia unui astfel de drum.

"Că Ford doreşte să fie de la uzina pe care o are într-un loc în România, oricare ar fi acel loc, autostrăzi în toate direcţiile, sunt absolut convins. Şi eu aş dori, dacă aş fi. Dar nu a fost niciodată o înţelegere că: «venim la Craiova, dar faceţi un drum expres sau faceţi o autostradă». Niciodată", a mai spus Radu Berceanu.

Ministrul democrat-liberal afirmă că realizarea unui drum, pe care Ford să poată să-şi transporte maşinile sau să aducă componentele pentru fabricarea autoturismelor, a fost "o socoteală" pe care şi-a făcut-o producătorul american de automobile.

"S-a pus problema, când ei şi-au făcut socoteli, dar nu a fost nicio condiţionalitate sau înţelegere. Sigur că trebuie. Noi, chiar dacă nu ne-au pus ei această problemă, trebuie să căutăm permanent soluţii ca ei să poată să-şi dezvolte activitatea cât mai bine şi cât mai repede. Pentru că o dezvoltă în Craiova, cu locuri de muncă în Craiova, cu craioveni şi familiile lor, deci e un interes clar. Una este însă un interes şi alta este o condiţionalitate", a mai spus Berceanu.

El spune că documentele de realizare a drumului expres Craiova-Piteşti, o şosea care măsoară o sută de kilometri, au costat prea mult.

"Mi s-a părut un lucru foarte la nelalocul lui să ne apucăm să facem un studiu extraordinar de scump. Noi vorbim aici de o sută de kilometri. În general, la un drum de o sută de kilometri, la nivel de studiu de fezabilitate, costă unul-două milioane. Ăsta a costat 12,5 milioane de euro şi constă în tot felul de bibliografuri şi hârtii, care oricum nu avea nimeni o formulă de finanţare ca să-l şi pună în practică", a declarat ministrul Transporturilor.

Potrivit sursei citate, înlocuirea drumului expres cu Autostrada Sudului este prevăzută prin programul de guvernare, votat de Parlament.

"Autostrada de Sud este în programul de guvernare, nu e vreo invenţie pe care am scos-o eu deodată. Ea a fost votată în Parlament, este în programul de guvernare", a explicat Radu Berceanu.

Fostul ministru al Transporturilor Ludovic Orban declara, în urmă cu două săptămâni, la Craiova, într-o conferinţă de presă, că proiectul drumului expres Craiova - Piteşti făcea parte dintr-un angajament pe care Guvernul şi-l luase faţă de Ford.

"Îi atrag atenţia domului Berceanu asupra unui lucru. Drumul expres nu s-a născut doar din imaginaţia mea. Drumul expres este un proiect mai vechi şi este parte din pachetul de înţelegere pe care l-am avut din investiţia majoră de la Craiova, investiţia Ford", afirma Ludovic Orban.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici