- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (21.02.2013, 13:09)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CFR Marfă are o nouă conducere, formată din economişti, ingineri şi jurişti
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a anunţat joi noua conducere a CFR Marfă, formată din economişti, ingineri şi jurişti, despre care a spus că nu vor avea contribuţii directe în privatizare dar ar trebui "să mai repare ceea ce se mai poate repara" în activitatea companiei.
2146 afișări
CFR Marfă are o nouă conducere, formată din economişti, ingineri şi jurişti (Imagine: Dumitru Matiu/Mediafax Foto)
Preşedintele Consiliului de Administraţie este Aysun Mustafa (economist şi bancher), iar directorul general este Alexandru Dragoş Drăghici (jurist), cu experienţă managementul unor companii naţionale şi multinaţionale.
Ceilalţi administratori sunt Liviu Radu (inginer), Bogdan Constantinescu (economist), Dan Constantinescu (inginer), Ionuţ Georgescu (jurist) şi Dan Belcea (economist), potrivit datelor anunţate de reprezentanţii Ministerului Transporturilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Administrația Biden va crește de 4 ori tariful pe EV-urile importate din China. China critică planurile SUA
-
Ambasadorul Israelului distruge Carta ONU cu un tocător de hârtie. A protestat împotriva votului pro-Palestina
-
Cum poate fi blocată Rusia pe front. Ucraina aşteaptă primele avioane de luptă F-16 în iunie sau iulie - surse
-
Novak Djokovic, lovit de o sticlă de apă, a ieşit de pe teren sângerând
Fenechiu a precizat că nu îi cunoaşte personal pe membrii din noua conducere a companiei, aceştia fiind selectaţi după CV, dar că managerii vor avea o activitate grea, complexă şi foarte multă muncă.
Oficialul a arătat că administratorii şi directorul general nu au atribuţii directe în privatizarea companiei, însă le-a solicitat să lucreze cu Ministerul Transporturilor în interesul statului român mai mult decât în interesul CFR Marfă, scopul fiind valorificarea acţiunilor companiei la un preţ cât mai ridicat.
Potrivit lui Fenechiu, activitatea noilor manageri ar putea dura până în jurul lunii iulie sau "ceva mai mult", în condiţiile în care, deşi termenul asumat pentru desemnarea câştigătorului privatizării CFR Marfă este 20 iunie, transferul de proprietate s-ar putea prelungi.
Potrivit ministrului, managerii selectaţi sunt specialişti, profesionişti şi nu oameni politici, astfel încât aceştia nu îşi axa activitatea pe comunicare publică.
Întrebat despre retribuţia financiară a noilor manageri, Fenechiu a afirmat că o discuţie despre salarii nu are sens în condiţiile în care CFR Marfă a înregistrat pierderi de 250 milioane lei în 2012.
"Dacă am fi avut management performant cu bani foarte mulţi, dar în primul rând management performant, am fi avut astăzi companii naţionale care să fie profitabile şi să poată fi în competiţie reală cu marile companii europene. Eu sunt convins că dacă cei care începând de astăzi conduc această companie ar fi condus-o în ultimii opt ani, iar politicul nu s-ar fi implicat în această activitate, astăzi CFR Marfă ar fi putut să participe la cumpărarea unor companii de transport marfă din jurul României şi nu să fie cumpărată de acele companii", a spus ministrul.
El a mai spus că procedura de privatizare a CFR Marfă este "în grafic", în prezent realizându-se evaluarea companiei în baza căreia va fi făcută oferta.
De privatizarea CFR Marfă s-au arătat până în prezent interesate şapte-opt firme, a adăugat ministrul, fără să ofere detalii.
Oficialul a mai spus că până la privatizare CFR Marfă va ceda unele active către CFR Infrastructură şi că nu crede că până la desemnarea noului acţionar majoritar al operatorului feroviar de transport marfă vor exista disponibilizări masive.
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor au anunţat şi componenţa Comisiei de privatizare a companiei, condusă de secretarul de stat din Transporturi Cristian Ghibu.
Citește pe alephnews.ro: Primele probleme la cipul Neuralink: Ce s-a întâmplat în creierul primului om implantat, la doar o lună după ce a primit dispozitivul
Citește pe www.zf.ro: Temerile occidentalilor se adeveresc: China îşi transformă în continuare supracapacitatea de producţie în exporturi, iar acestea cresc, în special cele ale industriilor high-tech, pe care ţara se bazează pentru a-şi revitaliza economia
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Schimbarea de sex a ajuns în România. Un programator din Cluj a cerut în instanță să devină „femeie”
Temerile occidentalilor se adeveresc: China îşi transformă în continuare supracapacitatea de producţie în exporturi, iar acestea cresc, în special cele ale industriilor high-tech, pe care ţara se bazează pentru a-şi revitaliza economia
Cine este tânărul din România care a preluat conducerea imperiului de sute de milioane de euro construit de tatăl său
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce transformare pentru femeia care l-a înnebunit pe Gigi Becali! A făcut avere din imaginile cu ea dezbrăcată!
PROSPORT.RO
Ce a pățit acest pensionar italian de 79 de ani, după ce s-a cuplat cu o româncă de 28 de ani. Cine (și CE) era Simona, de fapt
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe