Cheltuielile firmelor cresc mult după modificarea legislaţiei privind procedurile fiscale

Reprezentanţii Consiliului pentru IMM-uri nu sunt de acord cu modificarea actelor normative privind procedurile fiscale şi diminuarea evaziunii fiscale, considerând că unele prevederi vor avea ca efect accentuarea birocraţiei şi creşterea semnificativă a cheltuielilor firmelor mici şi mijlocii.

14 afișări
Imaginea articolului Cheltuielile firmelor cresc mult după modificarea legislaţiei privind procedurile fiscale

Cheltuielile firmelor cresc mult după modificarea legislaţiei privind procedurile fiscale (Imagine: Mediafax Foto)

"Proiectul de modificare a ordonanţei 92/2003 privind Codul de procedură fiscală reglementează creşterea birocraţiei şi a efortului administrativ al firmelor în domeniul plăţii impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi altor sume datorate bugetului general consolidat, cu importante cheltuieli cu comisioanele bancare pentru IMM-uri", a declarat, marţi, preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), Ovidiu Nicolescu.

Reprezentanţii IMM-urilor sunt în primul rând nemulţumiţi că o firmă mică sau mijlocie care în prezent trebuie să întocmească trei ordine de plată pe lună pentru obligaţiile bugetare, din 1 iunie va fi obligată să emită 12 ordine de plată.

Ei susţin că nivelul minim al comisionului bancar aferent acestor plăţi este cuprins între patru şi zece lei pentru fiecare ordin, în funcţie de bancă. Astfel, înainte de modificare costul total minim era de 12-30 de lei, iar după 1 iunie 2009 firmele vor datora băncilor comisioane minime lunare de 48-120 de lei.

"Astfel costul anual în ceea ce priveşte plata comisioanelor aferente contribuţiilor datorate bugetului de stat consolidat creşte cu 300% după intrarea în vigoare a proiectului, fiind cuprins între 576 lei şi 1.440 lei, ceea ce reprezintă un efort mult prea mare, de 259,2 milioane lei-648 milioane lei cheltuieli suplimentare pe an pentru tot mediul de afaceri", susţin reprezentanţii CNIPMMR.

Alte nemulţumiri ale patronatului se referă şi la anumite "exagerări" în declararea ca inactivi a contribuabililor.

"Proiectul cuprinde unele modificări necorespunzătoare a dispoziţiilor privind declararea ca inactivi a contribuabililor, în contextul în care măsura produce efecte drastice asupra angajatorului şi salariaţilor", afirmă Nicolescu.

El a arătat că CNIPMMR va continua discuţiile cu Ministerul Finanţelor Publice pentru a elimina propunerile care afectează mediul de afaceri.

Potrivit CNIPMMR, guvernul a elaborat un proiect de ordonanţă de urgenţă privind îmbunătăţirea procedurilor fiscale şi diminuarea evaziunii fiscale care vizează modificarea mai multor acte normative printre care ordonanţa 92/2003 privind codul de procedură fiscală, ordonanţa de urgenţă 91/2003 privind organizarea Gărzii Financiare, ordonanţa 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului judiciar şi a legii 571/2003 privind Codul Fiscal.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici