- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Chiriile birourilor din Bucureşti vor rămâne printre cele mai ieftine din Europa
Bucureştiul va rămâne, în următorii cinci ani, printre cele mai ieftine oraşe din Europa în funcţie de costul de ocupare a birourilor pe un post de lucru, potrivit companiei DTZ, care estimează că în 2010 acest tip de cheltuieli s-a redus cu 17%, la 4.060 de dolari.
Chiriile birourilor din Bucureşti vor rămâne printre cele mai ieftine din Europa (Imagine: Laszlo Raduly/Mediafax Foto)
Unui angajat din România îi revine, potrivit companiei de consultanţă imobiliară, o suprafaţă medie de 11 metri pătraţi de spaţii de birouri, arată DTZ. Astfel, Bucureştiul s-a menţinut şi în 2010 printre pieţele cu cele mai mici suprafaţe pe post de lucru din lume. Spre comparaţie, un angajat din Praga ocupă în medie 14,5 metri pătraţi, în timp ce în Varşovia suprafaţa medie pe angajat este de 12 metri pătraţi.
În acelaşi timp, un angajat din Moscova lucrează pe 10 metri pătraţi, la fel ca cel din Manchester şi Mexico City. Cel mai mare spaţiu disponibil, de 25 de metri, revine angajaţilor din Helsinki.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Prințul Harry se va întoarce în Marea Britanie luna viitoare. Care este motivul vizitei ducelui de Sussex
-
Nicuşor Dan: Principalul contracandidat rămâne Piedone. Mă aştept ca simpatizanţii PNL să mă voteze
-
Ion Cristoiu: Să nu facem greşeala lui Hitler, cea de a subaprecia Rusia
-
Războiul din Ucraina, ziua 796. Ruşii au capturat două sate lângă Avdiivka / Tadjicii, însemnaţi să nu calce prin Rusia
"Estimăm că Geneva va rămâne una dintre cele mai scumpe locaţii pentru birouri din Europa continentală până în 2015, cu o creştere marginală a costului de ocupare (0,4%) la 19.220 de dolari pe post de lucru. De asemenea, previzionăm că Bucureşti şi Budapesta vor avea creşteri sub media europeană a costurilor, de 2,4% respectiv 2,7% pe an, astfel că vor rămâne cele mai ieftine pieţe de pe Continent", se arată în raportul Global Occupancy Cost Offices -2011 realizat de DTZ.
Astfel, autorii studiului estimează un cost de 4.630 de dolari pe an pentru un post de lucru în 2011. La calculul indicatorului au fost luate în calcul chiria şi celelalte costuri, precum cele cu întreţinerea şi impozitele.
În Budapesta, costul la nivelul anului 2010 era de 3.630 de dolari pe an, iar pentru 2011 se estimează 4.090 de euro pe an. În schimb, un angajat din Budapesta are la dispoziţie 12,6 metri pătraţi spaţii de birouri.
La nivel mondial, Hong Kong (22.300 dolari/an) este cea mai scumpă locaţie de birouri, pe locul doi clasânduă-se cartierul West End din Londra (20.160 dolari/an). În top cinci se mai regăsesc Geneva (18.840 dolari/an), Tokyo (17.400 dolari/an) şi Paris (14.690 dolari/an).
Raportul a fost realizat pe 121 de pieţe din 47 de ţări şi teritorii din lume.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO