Costul leasingului auto va creşte dacă TVA nu va mai fi dedusă

Imposibilitatea companiilor care achiziţionează maşini în leasing de a-şi deduce taxa pe valoare adăugată aplicată ratelor de plată va determina creşterea costurilor aferente leasingului, a declarat agenţiei MEDIAFAX secretarul general al Asociaţiei Societăţilor Financiare (ALB), Adriana Ahciarliu.

180 afișări
Imaginea articolului Costul leasingului auto va creşte dacă TVA nu va mai fi dedusă

Costul leasingului auto va creşte dacă TVA nu va mai fi dedusă

"Anularea deductibilităţii TVA pentru achiziţia de maşini loveşte în transportatori şi în sectorul serviciilor financiare. Nu în companiile de leasing, ci în clienţii persoane juridice, pentru că va creşte costul leasingului, din moment ce aceştia nu-şi mai pot deduce TVA-ul pentru ratele de leasing financiar şi doar 30% din taxă în cazul leasingului operaţional", a afirmat Ahciarliu.

Potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă, companiile nu-şi mai pot deduce taxa pe valoare adaugată pentru achiziţiile de vehicule motorizate de până la 3,5 tone şi cu maxim nouă scaune, inclusiv al şoferului, prevederea aplicându-se şi clienţilor firmelor de leasing financiar.

Astfel, TVA nu mai poate fi dedusă nici pentru cumpărarea de bunuri destinate vehiculelor, inclusiv carburanţi, lubrifianţi, piese de schimb sau componente pentru întreţinere, reparaţii sau modificări în regie proprie.

De la această prevedere fac excepţie vehiculele utilizate în scop comercial, în vederea vânzării şi cele pentru transportul de persoane cu plată, inclusiv pentru activitatea de taxi. În această categorie se mai înscriu vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu plată, pentru închirierea către alte persoane, instruirea de şcolile de şoferi şi transmiterea utilizării în cadrul unui contract de leasing financiar sau operaţional.

Companiile de leasing îşi vor deduce în continuare TVA la achiziţia unui vehicul de la furnizori, însă la refacturarea ratelor şi a dobânzii către client, cu TVA, aceştia nu-şi vor mai putea deduce taxa pe valoare adăugată în cazul leasingului financiar.

Pentru leasingul operaţional, care nu presupune cumpărarea vehiculului de către client la finalul contractului, posibilitatea de deducere a TVA a fost limitată la 30% atât pentru ratele de leasing, cât şi pentru restul cheltuielilor legate de modificare, reparare sau întreţinere.

"Plata a 70% din TVA aferentă achiziţionării vehiculului devine un cost pentru client în condiţiile în care el nu cumpără maşina. Nu este corect ca acesta să plătească taxe pentru un bun care nu va deveni proprietatea lui", a spus Ahciarliu.

Totodată, firmele nu vor mai avea posibilitatea să deducă cheltuielile de funcţionare, întreţinere, reperaţii şi pentru combustibil, aferente aceleiaşi categorii de vehicule.

Secretarul general al ALB a arătat că, prin acest proiect, Ministerul Finanţelor Publice (MFP) propune un blocaj pe o piaţă care este deja blocată.

"În aceste condiţii, vor falimenta şi transportatorii care au mai rezistat pe piaţă în condiţiile situaţiei economice dificile prin care trecem", a afirmat Ahciarliu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici