Curieratul, ferit de criză. Cum rezistă industria în recesiune

Criza nu le-a stricat prea mult planurile curieriştilor. Deşi în 2009, vânzările au scăzut, atât în volum cât şi în valoare, finele anului a dat semne de revenire, iar plusurile au început să apară la ambele capitole. Scăderea nu a venit nicidecum din micşorarea volumelor ci, în special, din pricina diminuării greutăţii coletelor, pe de-o parte, iar de cealaltă parte, din mutarea solicitărilor dinspre livrarea expres (în termen scurt)către cea normală.

35 afișări
Imaginea articolului Curieratul, ferit de criză. Cum rezistă industria în recesiune

Curieratul, ferit de criză. Cum rezistă industria în recesiune

"În unele zile, se vedea că sunt mai puţine pachete, dar dacă înainte îmi încăpea sub braţ un singur colet, erau zile când erau mai uşoare şi mai mici, deci angajaţii duceau chiar trei deodată", spune Carsten Helssen.

Explicaţia directorului de comunicare al UPS pentru scăderea totuşi rezonabilă în parametri economici actuali se referă la faptul că mulţi dintre clienţi au nevoie de livrarea rapidă a produselor, ca parte a

modelului lor de business: "Dacă distribui de exemplu DVD-uri sau noi aparate electronice, livrarea e extrem de importantă pentru că toate trebuie să ajungă simultan în diverse colţuri ale lumii. E absurd să fi apărut pe rafturile magazinelor din Paris şi nu şi pe cele din Vancouver".

Aşa se face că şefii marilor companii de curierat se gândesc în continuare la dezvoltare. Huburile europene ale UPS (Koln), DHL (Leipzig), FedEx (Paris) şi TNT (Liege) îşi trimit avioanele către tot mai multe destinaţii.

Iar cererea din noile ţări cucerite nu e un criteriu strict la care se opresc. "Avem un avion chiar şi către Andorra. Dacă un client ne contactează şi vrea să livreze colete către Argentina, Japonia, Franţa, Andorra şi Cipru, am putea pierde contractul dacă nu îi acoperim două din cinci destinaţii", ilustrează Helssen printr-un exemplu cât se poate de relevant.

Aşa au ajuns marile businessuri europene şi în România, iar 2008 a fost anul în care şi-au făcut simţită prezenţa. Topul companiilor din curierat nu s-a schimbat faţă de 2009, cel mai mare jucător privat rămânând Fan Courier, care a rulat afaceri de 40 de milioane de euro şi a avut un profit net de 8,3 milioane de euro.

Citeşte mai multe despre curierat pe www.businessmagazin.ro

  

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici