De ce nu ies firmele româneşti pe pieţele străine

Firmele româneşti ar trebui încurajate să testeze pieţele străine, în condiţiile în care această mişcare le-ar deschide accesul la o piaţă comună cu 500 milioane de consumatori, este de părere analistul economic Aurelian Dochia.

1570 afișări
Imaginea articolului De ce nu ies firmele româneşti pe pieţele străine

De ce nu ies firmele româneşti pe pieţele străine

”Firmele locale nu au cunoştinţe şi nu au curaj să iasă pe alte pieţe. Sunt puţine firmele cu acţionariat românesc care se uită către pieţele străine şi este păcat, pentru că după aderarea la UE ele au acces la o piaţă comună cu 500 de milioane de consumatori“, a adăugat Dochia.

Statisticile arată că exporturile României sunt ţinute în spate de doar câteva companii, şi acelea de regulă străine. Un exemplu este Dacia, care a ajuns cel mai mare exportator local în urmă cu câţiva ani şi care rămâne în continuare în top.

Aurelian Dochia spune că România a devenit în ultimii ani o piaţă care îşi bazează cea mai mare parte a exporturilor - aproape jumătate - pe domeniul auto, cu produse finite sau componente.”Industria auto din România a fost gândită de aşa natură încât să fie dedicată aproape în totalitate exporturilor. Se poate observa însă o evoluţie pozitivă a exporturilor care se bazează acum pe industria auto, faţă de acum câţiva ani când topul era dominat de companii din industria textilă şi de încălţăminte. Acum valoarea adăugată brută a crescut“, adaugă Dochia.

Exporturile au crescut în 2015 cu 4,1%, până la 54,6 mld. euro, iar importurile cu 7,6%, până la aproape 63 mld. Euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici