- Home
- Economic
- SAN FRANCISCO, (18.05.2012, 14:26)
- Vlad Popescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Experiment Facebook: Doi dolari pe postare, pentru ca utilizatorul să fie sigur că ajunge la prieteni
Facebook a testat în premieră un serviciu cu plată pentru utilizatori, care pentru o taxă de doi dolari pe mesaj se puteau asigura că postările lor sunt scoase în evidenţă pe fluxurile prietenilor.
691 afișări
Experiment Facebook: Doi dolari pe postare, pentru ca utilizatorul să fie sigur că ajunge la prieteni (Imagine: Mediafax Foto/FP)
Facebook a atras joi 16 miliarde de dolari prin cea mai mare ofertă publică iniţială derulată vreodată în industria IT, în urma căreia compania este evaluată la 104 miliarde de dolari, însă speculaţiile privind perspectivele de creştere ale companiei şi epuizarea surselor de venit nu încetează.
Cel mai recent experiment al reţelei de socializare pentru dezvoltarea de noi surse de venit a avut loc în Noua Zeelandă. Facebook a testat acolo un serviciu denumit "Highlight", prin care utilizatorii pot plăti o taxă de doi dolari neo-zeelandezi (1,53 dolari SUA) pentru o postare pentru a se asigura că mesajul lor va fi scos în evidenţă pe fluxurile prietenilor, potrivit Wall Street Journal (WSJ).
ULTIMELE ȘTIRI
-
SUA susțin că parteneriatul cu Israel este mult mai lung decât cel cu Ucraina. Zelenski nu vrea să se facă diferențe între cele două țări
-
DNSC: Continuă tentativa de fraudă telefonică în care apelanţii se dau angajaţi ai directoratului
-
Un oficial iranian avertizează că Teheranul şi-ar putea revizui "doctrina nucleară"
-
După pandemia de COVID-19, OMS explică noţiunea de boală transmisă ,,prin aer”. Care este definiţia
Facebook atrage cea mai mare parte din venituri prin publicitatea online, în special servicii personalizate care afişează pe paginile vizitate de fiecare utilizator spoturi "la ţintă", în funcţie de interesele acestuia, deduse de companie prin algoritme care iau în calcul oraşul sau ţara de domiciliu, unde călătoreşte, ce site-uri vizitează, cu cine este prieten, statutul social, vârstă, sex şi alte date relevante.
Unii analişti pun însă sub semnul întrebării perspectivele de creştere a veniturilor reţelei de socializare, aducând în discuţie atât popularitatea tot mai mare a smartphone-urilor, ale căror ecrane relativ mici împiedică afişarea de spoturi sau bannere, precum şi eficacitatea publicităţii prin Facebook.
Constructorul auto american General Motors (GM) a anunţat marţi că renunţă la Facebook ca platformă de advertising, motivând decizia printr-o strategie de "rotaţie" a mediilor de transmitere folosite de companie. Surse din industrie au declarat însă atunci în presa internaţională că decizia GM a fost motivată de ineficienţa reclamelor transmise prin reţeaua de socializare.
Miercuri, nume mari din industria advertisingului mondial au declarat pentru Reuters că este prea devreme pentru a şti dacă Facebook va "decola" ca platformă de publicitate.
"Există mult potenţial dar nu este un slam dunk. Demonstrarea impactului avut de brandingul pe Facebook are nevoie de mult timp", a afirmat Martin Sorrell, directorul general al WPP, cea mai mare agenţie de advertising din lume.
Fondatorul şi directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a evitat strategii de creştere a veniturilor care ar compromite "experienţa utilizatorului".
Atât compania, cât şi fondatorul ei, au afirmat în repetate rânduri, cu fermitate, că accesul utilizatorilor la reţeaua de socializare este şi va fi întotdeauna gratis, promisiune care se regăseşte de altfel şi pe pagina de start a site-ului Facebook.
Din februarie, când a depus actele pentru oferta publică iniţială, Facebook a luat în calcul mai multe idei de creştere a veniturilor, precum un magazin de aplicaţii cu plată, reclame pe telefoane mobile sau cupoane de reduceri, potrivit WSJ.
Utilizatorii din Noua Zeelandă vizaţi de testul de săptămâna trecută au fost surprinşi de apariţia opţiunii de a plăti 2 dolari pe fiecare postare şi nu s-au arătat entuziasmaţi de idee.
Contactat de WSJ, purtătorul de cuvânt al Facebook a declarat că reţeaua testează constant noi servicii şi funcţii.
"Acest test are rolul de a sonda interesul pentru această metodă de a transmite informaţia către prieteni", a spus el, refuzând să discute despre succesul experimentului.
Unii analişti cred că Facebook se pregăteşte să adopte o strategie de tip "freemium", o combinaţie între "free" (gratis) şi premium, prin care utilizatorii ar avea acces gratuit la serviciile de bază, dar ar plăti un abonament sau taxe specifice pentru anumite funcţii.
Citește pe alephnews.ro: STUDIU. Petrecerile de zi au ajuns să fie tot mai preferate de tineri. De ce nu mai merg britanicii la club pe timpul nopții
Citește pe www.zf.ro: Cum puteţi să luaţi 40.000 de euro direct pe Revolut să vă plătiţi instant creditele de la alte bănci. Cât veţi da înapoi pe lună. CALCUL
Citește pe www.zf.ro: Final de linie: A dispărut definitiv unul dintre cele mai cunoscute hipermarketuri din România
Citește și: Facebook "botează" peste 1.000 de milionari la debutul pe bursă. Zuckerberg intră în topul bogaţilor
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Noul album al lui Taylor Swift a fost lansat cu o zi mai repede, printr-o scurgere de informații. Cum au reacționat fanii artistei
Cum puteţi să luaţi 40.000 de euro direct pe Revolut să vă plătiţi instant creditele de la alte bănci. Cât veţi da înapoi pe lună. CALCUL
Ce este fenomenul „Bitcoin Halving” şi cum poate afecta acesta preţul celei mai puternice criptomonede din lume
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ea e bomba sexy pentru care a divorțat Paszkany! Imagini incendiare cu noua iubită a milionarului, care e cu 24 de ani mai tânără
PROSPORT.RO
Familia lui Costel Corduneanu refuză să deschidă sicriul cu trupul neînsuflețit. Motivul pentru care apropiații au luat această decizie
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 16:52
-
astăzi, 16:31
DNSC: Continuă tentativa de fraudă telefonică în care apelanţii se dau angajaţi ai directoratului