Fourmont: Dacă situaţia se va înrăutăţi, unii dealeri Dacia s-ar putea să închidă activitatea

Scăderea puternică a vânzărilor de maşini noi din cauza importurilor de vehicule rulate ar putea obliga mulţi dealeri ai Dacia să facă disponibilizări, iar dacă situaţia se va înrăutăţi, unii dintre aceştia s-ar putea vedea nevoiţi să îşi închidă activitatea.

24 afișări
Imaginea articolului Fourmont: Dacă situaţia se va înrăutăţi, unii dealeri Dacia s-ar putea să închidă activitatea

Directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont (Imagine: Mediafax Foto)

"De activitatea Dacia depind peste 120 000 de locuri de muncă din România, atât la furnizori, cât şi în reţeaua comercială. Spre deosebire de Dacia, dealerii nu exportă maşini, ei le vând în oraşele unde sunt prezenţi. Or scăderea puternică a vânzărilor în urma importurilor de vehicule second hand riscă să ducă în cazul multor dealeri la necesitatea diminuării numărului de angajaţi, iar dacă situaţia se va înrăutăţi, unii dintre aceştia s-ar putea vedea nevoiţi să îşi închidă activitatea", a declarat agenţiei MEDIAFAX directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont.

El a arătat că o situaţie la fel de dificilă o parcurg unii furnizori care depind de comenzile făcute de Dacia.

"Diminuarea producţiei noastre are deci un efect care se resimte atât în amonte - la furnizorii noştri, cât şi în aval - la dealeri", a afirmat Fourmont.

Cel mai concludent exemplu este producătorul de componente Leoni, de pe platforma Dacia din Mioveni, care a anunţat, la începutul lunii noiembrie, disponibilizarea a 10% dintre angajaţi.

În ceea ce priveşte situaţia personalului Dacia, directorul Fourmont a spus că producătorul auto îşi menţine planul de angajări pentru 2008, însă în 2009 poziţia în domeniul locurilor de muncă va fi stabilită în funcţie de evoluţia vânzărilor

De asemenea, el a precizat că în contextul actual, "de mare incertitudine", proiectele de investiţii sunt reanalizate, iar cele care pot fi amânate sunt îngheţate, fără a pune însă în discuţie investiţiile în calitate şi cele în noi produse.

Principalul motiv pentru scăderea pieţei auto româneşti este, în opinia şefului Dacia, importul masiv de maşini second-hand după 1 iulie, când taxa auto a fost redusă semnificativ pentru maşinile vechi, aflate la prima înmatriculare în România, şi a crescut uşor în cazul autoturismelor noi.

"Dacia nu se teme nici de concurenţă, nici de competiţie. Însă nu putem vorbi nici de una, nici de alta, atunci când vezi cum România este invadată, începând de la 1 iulie, de maşini vechi de ocazie importate. (...) Dacă veţi merge în judeţele din vestul României să vedeţi pe marginile drumurilor sau în curţi cum arată maşinile care aşteaptă să fie înmatriculate, veţi înţelege că nu este vorba de nici o competiţie, ci de transformarea accelerată a României în lada de gunoi auto a Europei Occidentale", a adăugat Fourmont.

Numărul înmatriculărilor de autoturisme second-hand de import a crescut cu 104,8% în primele zece luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 205.086 unităţi, iar înregistrările de maşini noi au scăzut cu 2,4%, pentru aceleaşi perioade de raportare, la 252.935 automobile.

Întrebat ce măsuri va adopta Dacia pentru a relansa vânzările de maşini noi, oficialul companiei nu a detaliat, precizând doar că politica de preţuri va rămâne neschimbată.

"Nu avem în vedere modificarea politicii noastre comerciale, care constă în a asigura clienţilor noştri cel mai bun raport preţ / prestaţii de pe piaţă. Astfel, de doi ani, preţurile noastre în euro au rămas neschimbate", a continuat Fourmont.

El a arătat că deşi exporturile sunt în creştere, acestea nu pot determina o producţie mai mare întrucât atât piaţa internă, cât şi cele europene sunt în scădere.

"Cota noastră de piaţă este în creştere în toate ţările unde exportăm (...) Însă, în condiţiile în care pieţele scad brutal, aşa cum a fost cazul în luna octombrie, iar această tendinţă riscă să se accentueze în lunile viitoare, creşterea cotei noastre de piaţă nu poate compensa prăbuşirea generală a pieţelor auto. Pentru a da un singur exemplu, în octombrie 2008 am vândut în România 6.664 maşini, faţă de 9094 în octombrie 2007 (în scădere cu 36,4% - n.r.), însă cota noastră de piaţă a crescut de la 28% la 29% pe o piaţă care a scăzut cu 30%", a explicat Fourmont.

Vânzările Dacia (autoturisme şi vehicule comerciale) au crescut cu 17,6% în primele zece luni la nivel mondial, de la 185.947 unităţi în intervalul ianuarie-octombrie al anului trecut la 218.630 autovehicule în aceeaşi perioadă din acest an.

În luna octombrie, Dacia a livrat 23.805 de autovehicule la nivel mondial, în creştere cu 20,2% faţă de nivelul de 19.804 unităţi consemnat în aceeaşi lună a anului trecut.

În România, vânzările au scăzut cu 8,9% după primele zece luni, de la 83.912 de unităţi în perioada ianuarie-octombrie a anului trecut la 76.399 autovehicule în acelaşi interval din acest an.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici