Campania încurajează responsabilizarea turistului prin ocrotirea şi respectarea naturii, a culturii locurilor pe care le vizitează şi a valorilor comunităţilor locale.
România se alătură astfel acestei iniţiative internaţionale, în cadrul unei campanii, susţinută şi de operatori privaţi, inclusiv prin distribuirea Ghidului Turistului Responsabil, ghid ce cuprinde un set minimal de zece reguli de bună conduită. 25.000 de exemplare ale ghidului sunt distribuite în Bucureşti, Braşov, Sibiu, Cluj, Timişoara, Alba Iulia, Oradea, Constanţa, Tulcea, Iaşi şi Suceava la nivelul aeroporturilor, unităţilor de cazare şi obiectivelor turistice. Ghidul va fi de asemenea promovat în mediul online, prin intermediul bloggerilor de călătorie, în cadrul unui brunch.
Campania #TravelEnjoyRespect a Organizaţiei Mondiale a Turismului îndeamnă călătorul să posteze o fotografie relevantă pentru turismul responsabil, utilizând hashtag-ul #TravelEnjoyRespect.
Citeşte şi: Ministrul Energiei, Toma Petcu: România îşi poate demonstra capacitatea de furnizor de securitate energetică în regiune
Citeşte şi: ŞOMAJUL a atins nivelul cel mai ridicat în rândul tinerilor, dar rata de ocupare a populaţiei a depăşit în ţinta Strategiei Europa 2020