„Şi anul trecut, şi în 2009, s-a simţit scăderea puterii de cumpărare a populaţiei. Anul trecut au fost cu 5% mai puţini clienţi comparativ cu 2009 cînd, de asemenea, numărul celor care au intrat în cafenelele noastre s-a redus cu 10-35%, în funcţie de locaţie”, a spus Radu Marinescu, directorul general al Gourmet Products Servicii.
El a adăugat că anul trecut numărul clienţilor a coborât la 44.000 pe lună.
În România există opt cafenele sub brandul Gloria Jean’s, dintre care 6 în Bucureşti şi două la Piteşti şi Brăila.
„În luna ianuarie a fost ceva mai bine decât în perioada similară a anului trecut, cu o uşoară creştere de 3%. În februarie, în schimb, se înregistrează scădere. Pe întregul an 2011 nu văd o creştere a vânzărilor, ba chiar sunt puţin pesimist”, a spus Marinescu.
Cele opt cafenele ale lanţului au însumat anul trecut vânzări de circa 1,5 milioane de euro, în scădere cu 5% comparativ cu 2009.
Marinescu a afirmat că lanţul pe care îl conduce şi-a popus extinderea cu încă cinci unităţi în următorii doi ani, urmând ca în patru ani numărul cafenelelor să ajungă la 20.
Investiţiile în amenajarea unei cafenele Gloria Jean’s, care are o suprafaţă medie între 80 şi 150 de metri pătraţi, sunt de 100-150.000 de euro.
Firma Gourmet Products Servicii este deţinută de grupul turc Ener Holding, care mai are în România şi hotelul Ramada-Majestic din Bucureşti.