- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (06.10.2016, 15:20)
- Dan Straut
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Guvernul amână din nou privatizarea CFR Marfă, depăşind termenele Comisiei Europene
Un memorandum înaintat premierului Dacian Cioloş de către miniştrii economici prevede schimbarea strategiei de privatizare a CFR Marfă şi amânarea procesului până în trimestrul I al anului 2018. Privatizarea trebuia încheiată în 2016, când a expirat aprobarea unui ajutor de stat.
1142 afișări
Guvernul amână din nou privatizarea CFR Marfă, depăşind termenele Comisiei Europene (Imagine: Liviu Chirica / Mediafax Foto)
Una dintre propunerile Ministerului Transporturilor invocă un plan de acţiune pentru „restructurarea companiei CFR Marfă, urmată de demararea procesului de privatizare începând cu trimestrul I 2018”.
„După implementarea programului de restructurare, programat a se derula în cursul anului 2017, şi emiterea de către consultantul ce va fi selectat de către CN CFR Marfă SA a opiniilor şi concluziilor (...) se preconizează modificarea/actualizarea strategiei de privatizare aprobată prin HG nr. 46/2013 cu obţinerea tuturor avizelor necesare, inclusiv de la CSAT şi Consiliul Concurenţei”, se arată în documentul citat.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Îți citește Poliția mesajele? Europol vrea să elimine criptarea din WhatsApp și Signal. Care sunt argumentele invocate
-
Undă verde pentru Centura Verde Bucureşti-Ilfov. Vot cu unanimitate din partea comisiilor reunite pentru mediu şi pentru păduri din Senat
-
Serghei Şoigu anunţă un număr impresionant de morţi în tabăra duşmanilor ucraineni
-
Grindeanu: Pas important pentru construcţia unei noi autostrăzi: Alternativa Techirghiol
Dar procesul de privatizare – prin listarea la Bursă a unor pachete minoritare de acţiuni – trebuia încheiat până în luna mai 2016, pentru că atunci a expirat termenul unui ajutor de stat aprobat de Comisia Europeană pentru CFR Marfă şi acordat chiar în vederea privatizării. Au fost, astfel, convertite în acţiuni datorii de 380 de milioane de euro, urmând ca pe Bursă să se listeze 25%, apoi alte 26% din acţiunile CFR Marfă. Altfel, societatea „ar ajunge cu siguranţă în faliment”, se arăta într-un proiect de strategie de privatizare din 2015 care prevedea listarea la Bursă a transportatorului public feroviar.
Pe lângă problema acestui ajutor de stat, privatizarea CFR Marfă mai evidenţiază şi dificultatea evaluării companiei. Dacă la prima încercare de vânzare, în 2005, societatea era evaluată la un miliard de euro, la ultima încercare – în 2013 – statul a cerut doar 180 de milioane de euro. Apoi, odată cu intenţia din 2015 de listare la Bursă, a rezultat o revenire la evaluarea de un miliard de euro: două pachete de acţiuni, însumând 51% din capitalul societăţii, urmau să fie ofertate pentru 500 de milioane de euro.
Conform unor calcule estimative ale sindicatului CFR Marfă, doar cele 40.000 de vagoane ale companiei valorează „chiar si la fier vechi” peste 250 de milioane de euro. Alte 250 de milioane de euro ar valora cele aproximativ 900 de locomotive. Tocmai aceste diferenţe între estimările privind valoarea CFR Marfă au atras atenţia şi Consiliului Concurenţei.
O eventuală investigaţie derulată de Comisia Europeană cu privire la susceptibilitatea unui ajutor de stat neconform faţă de CFR Marfă s-ar putea desfăşura într-un un termen mediu de doi ani. În anul 2013, Comisia Europeană a fost de acord cu conversia datoriilor CFR Marfă în acţiuni. Ulterior, din cauza nefinalizării acestui proces de privatizare, Comisia Europeană a menţionat faptul că, cel mai probabil va declanşa o procedură de investigaţie privind măsurile de ajutor de stat acordate în favoarea CFR Marfă.
Citeşte şi: FMI: Datoria mondială a ajuns la 152.000 de miliarde de dolari, dublul economiei globale
Citeşte şi: STUDIU: 40% din locuinţele din România au nevoie de reparaţii, mai mult de jumătate de intervenţii urgente, 33% nu au toalete proprii
Citeşte şi: Brexit poate costa Scoţia 80.000 de locuri de muncă şi câte 2.000 de lire pentru fiecare locuitor
Citeşte şi: Primăria Capitalei va achita subvenţiile pentru agentul termic, în avans, direct către Romgaz
Citește pe alephnews.ro: Cum depășești emoțiile atunci când ai un interviu de angajare? Onestitatea, principala miză a ambelor părți
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ultimele cuvinte pe care Ana-Maria a reușit să le rostească mamei sale, înainte să fie găsită moartă: „Mi-a zis că…”
CANCAN.RO
Diagnosticul de cancer al prințesei Kate Middleton: Meghan și Harry pun sare pe rana regală?
GANDUL.RO
Armata OBLIGATORIE în România? ANUNȚUL lui Iohannis! AVERTISMENT cutremurător privind RĂZBOIUL în Europa
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe