Operațiunile Carrefour din Italia au înregistrat anul trecut o pierdere operațională de 67 de milioane de euro și un flux de numerar negativ de 180 de milioane de euro, într-un climat economic dificil și extrem de competitiv. Decizia de vânzare marchează astfel sfârșitul unei perioade îndelungate de dificultăți pentru divizia italiană a grupului francez, scrie retaildetail.eu.
Cumpărătorul NewPrinces Group (fostul Newlat Group), un producător și distribuitor italian de produse alimentare, face astfel primii pași în sectorul de retail. După achiziție, compania va deveni al doilea cel mai mare grup alimentar din Italia, cu o cifră de afaceri de 6,9 miliarde de euro.
NewPrinces a anunțat că intenționează să relanseze lanțul de supermarketuri GS, o rețea emblematică de magazine alimentare care a funcționat în Italia din anii 1960 și care a fost absorbită de Carrefour în 2010. Brandul GS, cu rădăcini locale și un istoric de câteva decenii, ar putea beneficia acum de o renaștere în contextul în care guvernul italian promovează tot mai puternic întreprinderile naționale.
Compania NewPrinces este controlată în proporție de 75% de Angelo Mastrolia. 10% din acțiuni sunt deținute de Mitsubishi, în urma achiziției grupului britanic Princes. CEO-ul companiei este Giuseppe Mastrolia, fiul lui Angelo, iar responsabilă de relațiile cu investitorii este fiica acestuia, Benedetta Mastrolia.
Anunțul vânzării din Italia a fost făcut în paralel cu prezentarea rezultatelor financiare trimestriale ale grupului, care arată o creștere a vânzărilor comparabile cu 4,4%, după un avans de 2,9% în primul trimestru. În Franța, piața principală, creșterea a fost de 2,1%, iar performanțe bune au fost înregistrate și în Spania, Belgia și Brazilia. În Polonia, însă, Carrefour se confruntă cu dificultăți cauzate de o competiție acerbă.
Cu toate acestea, compania a înregistrat o pierdere netă de 401 milioane de euro în primul semestru al anului, față de un profit de 25 de milioane de euro în aceeași perioadă din 2024. Conform companiei, pierderea a fost influențată parțial de integrarea rețelelor Cora și Match în prima jumătate a anului 2025.
În Spania, cea mai importantă piață europeană pentru Carrefour după Franța, cifra de afaceri a scăzut anul trecut cu 1,5%, ajungând la 9,176 miliarde de euro. Ca urmare, profitul a coborât cu 17,5%, la 286,8 milioane de euro, iar profitul operațional s-a redus cu 30%, până la 99,5 milioane de euro.
În ciuda acestor rezultate, compania estimează o redresare în 2025, mizând pe o creștere a vânzărilor comparabile și pe un plan ambițios de extindere, bazat pe abordarea multi-format. Carrefour operează în prezent în Spania 204 hipermarketuri, 162 supermarketuri Carrefour Market, 1.090 de magazine de proximitate Carrefour Express și 69 de unități discount Supeco.