Kraft va renunţa la operaţiunile Cadbury din România şi Polonia

Comisia Europeană (CE) a avizat achiziţia companiei britanice Cadbury de către grupul american Kraft Foods, cu condiţia ca entitatea nou formată să renunţe la operaţiunile Cadbury din România şi Polonia de fabricare de produse din ciocolată.

81 afișări
Imaginea articolului Kraft va renunţa la operaţiunile Cadbury din România şi Polonia

Kraft va renunţa la operaţiunile Cadbury din România şi Polonia (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Luând în considerare măsurile corective propuse, Comisia a ajuns la concluzia că tranzacţia nu ar restrânge în mod semnificativ concurenţa efectivă în Spaţiul Economic European sau în vreo parte importantă a acestuia", se arată într-un comunicat publicat miercuri seară de CE.

Kraft a lansat o ofertă publică de peste 10 miliarde lire pentru cumpărarea Cadbury, însă compania britanică a respins oferta, iar acţionarii acesteia nu par entuziasmaţi de propunerea grupului american.

Comisarul european pentru Concurenţă, Neelie Kroes, s-a declarat mulţumită de condiţiile impuse pentru avizarea tranzacţiei, arătând că preluarea Cadbury de către Kraft nu va avea efecte negative asupra competiţiei şi consumatorilor din spaţiul UE.

Atât Kraft, cât și Cadbury sunt actori importanţi în sectorul produselor de ciocolată din UE.

Datorită principalelor sale mărci de ciocolată, Milka, Côte d'Or și Toblerone, Kraft dispune de o prezenţă puternică în majoritatea statelor membre, cu excepţia Marii Britanii şi Irlandei, unde consumatorii preferă ciocolata tradiţională britanică.

Cadbury este lider de piaţă în Marea Britanie şi în Irlanda, în special datorită mărcii Dairy Milk, în timp ce în Europa continentală compania îşi desfășoară activitatea în principal în Franţa, Polonia, România şi Portugalia, prin mărci locale achiziţionate.

"Cota de piaţă a Cadbury este foarte importantă în Marea Britanie şi în Irlanda, însă gradul de penetrare a mărcilor Kraft pe aceste pieţe rămâne scăzut. De altfel, mărcile Kraft și Cadbury nu se află în concurenţă strânsă una faţă de cealaltă, având în vedere faptul că există o puternică preferinţă a consumatorilor britanici şi irlandezi pentru ciocolata britanică tradiţională, comparativ cu ciocolata «de tip continental». De aceea, Comisia a considerat că nu există probleme de concurenţă nici pe piaţa britanică, nici pe cea irlandeză", se arată în comunicat.

Cu toate acestea, CE semnalează probleme de concurenţă în sectorul produselor de ciocolată din Polonia şi România, ţări în care cotele de piaţă ale acestor două companii sunt extrem de ridicate, iar mărcile acestora sunt în strânsă concurenţă, în special pe piaţa tabletelor de ciocolată.

Pentru a rezolva aceste probleme, Kraft s-a angajat să cesioneze activitățile Cadbury legate de fabricarea de dulciuri comercializate sub marca Wedel pe piaţa din Polonia şi activităţile Cadbury în sectorul produselor de ciocolată din România, anunţă CE.

Cadbury a cumpărat în iunie 2007, prin fondul Vantas International, 93,2% din titlurile fabricii de ciocolată şi produse zaharoase Kandia-Excelent din Bucureşti, listată la Bursa de Valori Bucureşti, de la Axis Investments şi Meinl Bank, pentru aproape 100 milioane de euro. Ulterior, grupul a achiziţionat participaţiile minoritare şi a delistat compania, în mai 2008.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici