Leonardo a închis 30 de magazine şi a concediat 600 de angajaţi

Retailerul român de încălţăminte şi marochinărie Leonardo a închis în acest an 30 de magazine neprofitabile şi a concediat 600 de angajaţi în urma restructurării, potrivit Ensight Management Consulting, firma de consultanţă care a asistat compania în acest proces.

3214 afișări
Imaginea articolului Leonardo a închis 30 de magazine şi a concediat 600 de angajaţi

Leonardo a închis 30 de magazine şi a concediat 600 de angajaţi (Imagine: Alexandru Florescu/Mediafax Foto)

"Reducerea cu mai mult de 30% a reţelei de vânzări a determinat eliminarea magazinelor neprofitabile şi a celor care se aflau la finalul unui ciclu de viaţă de succes, acest lucru fiind în concordanţă cu transformările care au loc în mediul de vânzări din România. Acesta este dominat din ce în ce mai mult de centre comerciale şi mall-uri, fapt care erodează însuşi motivul de a exista al magazinelor tradiţionale de stradă", se arată într-un comunicat al Ensight Management Consulting.

Firma finalizează la începutul lunii septembrie mandatul de asistenţă în procesul de restructurare a Leonardo.

Reţeaua de magazine cuprindea la sfârşitul anului 2008 peste 200 de magazine în principalele zone urbane din România, Ungaria, Bulgaria şi Moldova şi avea peste 3.000 angajaţi.

Leonardo România a avut în 2008 o cifră de afaceri de 500 milioane de lei, fără TVA, iar grupul Leonardo a atins vânzări de peste 600 milioane de lei în aceeaşi perioadă.

"Piaţa retailului de încălţăminte a fost puternic afectată de criza economică, vânzările scăzând, în 2008, cu aproximativ 30% faţă de 2007. În anii precedenţi, Leonardo a urmat o politică de extindere agresivă a reţelei de magazine. Pentru aprovizionarea magazinelor, a achiziţionat din ce în ce mai multă marfă, fapt ce a condus la crearea unor datorii semnificative faţă de furnizori", se menţionează în comunicat.

În contextul reducerii vânzărilor, corelată cu creşterea dificultăţii de a obţine finanţare suplimentară, datoriile au devenit dificil de acoperit, iar retailerul a început un proces de restructurare.

"Transformarea structurală a reţelei de vânzări a condus la creşterea costurilor pe moment, dar începând cu semestrul doi s-au putut realiza reduceri semnificative de costuri cu muncă şi chiria, comparativ cu 2008", se precizează în comunicat.

Şi pentru operaţiunile internaţionale ale grupului Leonardo a fost luate măsuri de îmbunătăţire similare cu cele de pe piaţa românească, mai spun reprezentanţii Ensight Managament Consulting.

Ensight Management Consulting este o companie de consultanţă în management cu capital integral românesc.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici