În 2025, Louis Vuitton, Hermès, Chanel, Nike, Zara, L’Oréal Paris, Uniqlo și Adidas rămân cele mai valoroase opt branduri de modă din lume, cu o valoare totală de 448,1 miliarde de dolari. Cu un an în urmă, primele zece erau Louis Vuitton, Hermès, Chanel, Nike, Zara, L’Oréal Paris, Gucci și Lululemon, cu o valoare cumulată de 466,3 miliarde de dolari, scrie modaes.com.
Per ansamblu, topul global al celor mai valoroase 100 de branduri a atins o valoare record de 10,7 trilioane de dolari. Creșterea din ultimul an „a fost impulsionată de branduri disruptive bazate pe tehnologie, care de altfel au generat cea mai mare parte a creșterii valorii în ultimii 20 de ani în toate sectoarele”, explică Kantar. Apple, Google, Microsoft, Amazon, Nvidia, Facebook și Instagram ocupă primele locuri, confirmând dominația tehnologiei. De asemenea, ChatGPT intră pentru prima dată în acest top 100, pe locul 60.
Louis Vuitton, Hermès, Chanel, Nike, Zara, L’Oréal Paris, Uniqlo și Adidas sunt cele mai valoroase branduri de modă în 2025
Dintre brandurile de modă, Louis Vuitton ocupă locul 17 în clasamentul global, cu o valoare de 111,9 miliarde de dolari, în scădere cu 14% față de anul trecut. Această scădere explică parțial evoluția slabă a sectorului de modă, luând în considerare și valorile Hermès, Chanel, Nike, Zara, L’Oréal Paris, Uniqlo și Adidas. În afară de Louis Vuitton, și Nike și L’Oréal Paris au suferit scăderi în evaluare în ultimul an.
După Louis Vuitton, Hermès este al doilea cel mai valoros brand de modă, pe locul 18, cu 109,4 miliarde de dolari, o creștere de 17%. Urmează Chanel, pe locul 42, cu 62,3 miliarde de dolari, în creștere cu 4% într-un an.
Nike ocupă locul 51, cu 49,4 miliarde de dolari, după o scădere de 31%. Zara se află pe locul 65 (37,2 miliarde, +37%) și L’Oréal Paris pe locul 71 (35 miliarde, -11%). Uniqlo și Adidas, pe locurile 97 și 98, închid clasamentul, cu 21,6 miliarde, respectiv 21 miliarde. Uniqlo a crescut cu 43% într-un an, iar Adidas cu 31%.
Louis Vuitton a pierdut 14% din valoare într-un an, iar Nike 31%
Brandurile americane reprezintă în prezent 82% din valoarea totală a topului global, față de 63% în 2006, dar creșterea brandurilor chineze și volatilitatea generată de tarifele vamale ar putea amenința această dominație. Brandurile chineze și-au dublat valoarea în ultimii 20 de ani și reprezintă acum 6% din valoarea totală. În schimb, brandurile europene au scăzut la doar 7%, față de 26% în 2006.