Luna august, cea mai slabă din ultimii 10 ani pentru hotelierii din Capitală

Hotelurile de patru şi cinci stele din Bucureşti s-au confruntat în august cu cel mai mare declin al veniturilor şi cererii din ultimii zece ani, din cauza crizei, gradul mediu de ocupare scăzând la 30-40%, a declarat pentru MEDIAFAX Tinu Sebeşanu, directorul firmei de consultanţă Trend Hospitality.

24 afișări
Imaginea articolului Luna august, cea mai slabă din ultimii 10 ani pentru hotelierii din Capitală

Luna august, cea mai slabă din ultimii 10 ani pentru hotelierii din Capitală (Imagine: Mediafax Foto)

"Primul trimestru a fost mai abrupt, iar rezultatele pentru august nu indică deloc o stabilizare. Din contră, ne ducem în jos şi nu am atins încă fundul sacului. Pentru hotelurile din Bucureşti, august a fost cea mai proastă lună din ultimii zece ani, oraşul a fost gol, în mijlocul crizei rezultatele au fost chiar sub aşteptările deja pesimiste", a spus Sebeşanu.

Astfel, şapte dintre cele mai importante hoteluri de patru şi cinci stele din Bucureşti au înregistrat în august o scădere de 34% a veniturilor pe cameră disponibilă, de la 53 la 35,22 euro, în timp ce veniturile totale au coborât la două milioane euro, de la 3,07 milioane euro în august 2008.

Gradul mediu de ocupare a unităţilor a fost de 30-40%, iar cererea pe segmentul de evenimente s-a înjumătăţit.

"Excepţie fac nunţile. Dacă până acum luna decembrie era rezervată din septembrie, acum sunt doar 2-3 cereri ferme. Toată lumea vedea o stabilizare în toamnă, însă oricum ar fi ea nu va putea acoperi pierderile deja înregistrate pe primele opt luni. Per total tot scăderi vor fi şi va fi critic pentru cei care nu îşi vor putea susţine business-ul. Ei nu vor avea altă soluţie decât să îşi închidă hotelurile sau să le cedeze la bănci", a spus Sebeşanu.

Afacerile vor scădea cu 25%; cele mai afectate - hotelurile independente

Per total, în acest an afacerile proprietarilor de hoteluri vor scădea cu 25%, targetul unităţilor fiind de a încheia pe profit operaţional.

"Industria turismului a intrat printre primele în criză şi o să iasă printre ultimele, are inerţie foarte mare. Anul acesta media de scădere pe toate tipurile de hoteluri va fi de 25%. Hotelierii, oricâte planuri de restructurare au făcut, nu au putut scădea cheltuielile mari pentru că ar fi afectat operaţiunea în structura şi funcţionalitatea ei. Targetul lor este acum să atingă break-even-ul operaţional (venituri egale cu cheltuielile, sau puţin mai mari, n.r.), să supravieţuiască, nu se mai pune problema de profit, cel puţin până la anul pe vremea asta", a arătat Sebeşanu.

În opinia lui, hotelurile independente vor avea mai mult de suferit, spre deosebire de cele afiliate brandurilor internaţionale.

Valea Prahovei va înregistra cel mai mare declin

În acest an, regiunea care va înregistra cel mai mare declin va fi Valea Prahovei, în contextul în care în ultimii ani proprietarii de hoteluri s-au bazat pe segmentul serviciilor pentru companii, care a reprezentat doar o oportunitate de moment.

"Situaţia pe Valea Prahovei este tragică pentru că în ultimii ani oferta turistică s-a adresat mai mult segmentului de corporate. Toţi hotelierii au făcut săli pentru conferinţe, team-building-uri, asta a fost o oportunitate de moment. Acum evenimentele s-au înjumătăţit. Valea Prahovei va fi cred cea mai afectată zonă turistică, mai mult decât litoralul, care deja avea constrângerile de sezon", a apreciat Sebeşanu.

Scăderea tarifelor ar duce la scăderea calităţii

În ceea ce priveşte scăderea tarifelor, Sebeşanu consideră că această măsură nu reprezintă o soluţie, deoarece pe termen lung va duce la scăderea calităţii serviciilor.

"Consumatorul este cel mai fericit în condiţiile de azi, dar pune uneori o presiune care nu se justifică. Vorbim de companiile mari, care au sesizat acest război al preţurilor, multe au intrat în joc şi consumatorul a câştigat la tarife, dar va suferi pe termen mediu şi lung", a explicat Sebeşanu.

Referitor la proiectele planificate pentru acest an, Sebeşanu a afirmat că mai mult de jumătate dintre acestea sunt amânate.

Firma de consultanţă Trend Hospitality este partenerul strategic în România al grupului hotelier american Wyndham, unul dintre cei mai mari francizori din domeniul turismului, care include branduri precum Howard Johnson, Days Inn, Ramada şi Wyndham.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici