- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (04.02.2015, 16:47)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Operatorii din Portul Constanţa: Master Planul, bazat pe date eronate şi fără soluţii fundamentate
Organizaţia Patronală "Operatorul Portuar" cere consultări pentru Master Plan-ului Portului Constanţa, arătând că documentul a fost realizat fără consultarea comunităţii portuare, se bazează pe date eronate şi prezintă soluţii nefundamentate.
212 afișări
Operatorii din Portul Constanţa: Master Planul, bazat pe date eronate şi fără soluţii fundamentate (Imagine: Mediafax Foto)
"Master Planul Portului Constanţa a fost întocmit fără consultări prealabile între compania care administrează Portul Constanţa (CN APMC) şi comunitatea portuară şi, prin urmare, strategiile şi soluţiile investiţionale propuse nu au avut în vedere realităţile existente la nivelul portului şi nici necesităţile reale de dezvoltare ale celui mai mare port al României de la Marea Neagră. Mai mult decât atât, Organizaţia Patronală apreciază că elementele, datele şi informaţiile pe care consultantul le-a avut la baza întregii strategii propuse au fost eronate şi false, iar soluţiile identificate sunt lipsite de fundamente economice, tehnice şi legale", se arată într-un comunicat al organizaţiei care reuneşte mai multe companii active în domeniul portuar.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Democrația e ca aerul, îl poți respira dacă-l ții curat. Monopolul partidelor a pus stăpânire pe România
-
Raport: UE are cea mai bună percepţie în lume. Reputaţia SUA scade în lumea musulmană. Percepţiile despre China sunt împărţite în timp ce Rusia are cea mai negativă imagine
-
Mândria chinezilor, sperietoare pentru restul lumii: Fujian, „cea mai mare şi mai puternică navă de război construită vreodată de o naţiune asiatică”
-
IPS Teodosie a fost trimis în judecată de DNA pentru trafic de influenţă
Pe de altă parte, varianta documentului publicată pe site-ul Agenţiei Naţionale a Protecţiei Mediului (ANPM) în decembrie nu ţine cont de premisele şi principiile de bază ce se regăsesc în varianta Master Plan-ului General de Transport al României dată publicităţii în luna martie a anului trecut, potrivit sursei citate.
În consecinţă, organizaţia spune că a formulat şi transmis observaţii Ministerului Transporturilor şi Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime" (CN APMC), a solicitat clarificări şi a cerut lansarea documentului în dezbatere publică.
"Operatorul Portuar" reuneşte 34 de companii în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea peste 6.000 salariaţi.
Compania care administrează Portul Constanţa va aloca 207,7 milioane lei în acest an pentru investiţii, cu 40% sub nivelul bugetat în 2014, potrivit proiectului BVC aferent 2015, care mai prevede venituri de 306,1 milioane lei şi un profit brut de 49 milioane lei. Comparativ, în varianta rectificată a bugetului pentru 2014, administratorul Portului Constanţa anticipa venituri de 297,1 milioane lei şi un câştig brut de 38,2 milioane lei.
Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a atribuit în februarie 2014 asocierii Ernst&Young - Inros Lackner un contract de 5,02 milioane lei (1,1 milioane euro), cu TVA, pentru servicii de asistenţă în vederea elaborării unui master plan al portului Constanţa.
O primă versiune a Master Planului arată că portul are un important potenţial de dezvoltare prin investiţii, dar trebuie eliminat amestecul politic în activitatea curentă şi acordată o mai mare autonomie companiei care îl administrează, însoţite de implementarea unui management profesionist.
Traficul de mărfuri prin Portul Constanţa a totalizat 55,1 milioane de tone în 2013, din care în principal cereale (15,2 milioane de tone), minereu de fier (9,6 milioane de tone), petrol şi produse petroliere (9,2 milioane de tone), cărbune (2,9 milioane de tone), minereuri neferoase şi fier vechi (2,3 milioane de tone), seminţe oleaginoase (1,9 milioane de tone), îngrăşăminte (1,7 milioane de tone) şi cherestea (1 milion de tone).
Incluzând sateliţii Mangalia şi Midia, Portul Constanţa este al doilea ca mărime la Marea Neagră, după Novorossiysk din Rusia, şi primul din perspectiva traficului de mărfuri în container.
Citește pe alephnews.ro: POLITICO: Popularitatea Americii ca putere globală este în declin la nivel mondial
Citește pe www.zf.ro: Ţara din Europa care se pregăteşte pentru un război la scară largă cu Rusia. ”Am testat deja economia de război, trebuie să fim pregătiţi pentru o criză pe termen lung”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Actrița porno, Stormy Daniels, susține că a „leșinat” înainte de a face sex cu Trump. Cum merge procesul fostului președinte SUA?
Ţara din Europa care se pregăteşte pentru un război la scară largă cu Rusia. ”Am testat deja economia de război, trebuie să fim pregătiţi pentru o criză pe termen lung”
Dacă aţi avea de ales între a munci mai puţin şi a câştiga mai puţin sau a munci mai mult şi a câştiga mai mult, ce aţi alege? (Nu, să munceşti mai puţin şi să câştigi mai mult nu este o soluţie)
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Transformarea incredibilă a lui Valentin Ceaușescu, la 76 de ani! Viața grea de după Revoluție l-a marcat pe fiul lui Nicolae Ceaușescu
PROSPORT.RO
BREAKING | Florin Piersic avea septicemie când a fost internat în spital! Anunțul oficial al medicilor: 'S-au infectat şi sondele stimulatorului cardiac' 😲
CANCAN.RO
Câți copii are de fapt Florin PIERSIC? Secretul pe care l-a ținut ascuns toată viața: „Vreau să fac ceva...”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 17:33
-
astăzi, 17:08