Parcul auto naţional este asigurat RCA în proporţie de 80%, sub limitele UE

Parcul auto naţional este asigurat prin intermediul poliţelor de răspundere civilă auto (RCA) obligatorie în proporţie de 80%, a declarat, luni, preşedintele Directoratului UNIQA Asigurări, Florin Golovatic, care a citat datele unui studiu realizat în iulie de GfK România.

329 afișări
Imaginea articolului Parcul auto naţional este asigurat RCA în proporţie de 80%, sub limitele UE

Parcul auto naţional este asigurat RCA în proporţie de 80%, sub limitele UE (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)

"De asemenea, potrivit studiului, 55% din fondul locativ naţional nu este asigurat prin intermediul unei poliţe obligatorii sau facultative, iar asigurările de viaţă au o pondere de 21% din totalul subscrierilor la nivelul întregii pieţe. Aceste cifre spun că România este una din ţările europene cu grad redus de cuprindere asigurări şi, în acelaşi timp, cu un potenţial de creştere semnificativ în anii următori", a spus Golovatic.

Una din condiţiile aderării României la Uniunea Europeană a fost ca parcul auto naţional să fie asigurat RCA în proporţie de 90%. România este membru UE de la 1 ianuarie 2007.

Potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), la finele anului 2010, numărul poliţelor RCA în vigoare se ridica la 3,72 milioane, din care 2,8 milioane poliţe încheiate pentru persoane fizice, reprezentând 75,29% din total.

"În aceste condiţii, apreciem că gradul de acoperire în asigurarea obligatorie RCA al parcului auto activ din România (care circulă pe drumurile publice) a fost de peste 87%", se mai spune în raportul anual al Comisiei.

Datele studiului IMDS GfK arată că 46% din populaţia României deţine o poliţă de asigurări generale (locuinţă sau auto), în creştere cu 14% faţă de 2010, pe fondul introducerii asigurărilor obligatorii de locuinţă şi creşterii numărului de posesori de autovehicule.

"Acelaşi studiu arată că doar 19% din populaţia României deţine o poliţă de asigurări de persoane (viaţă, accidente şi sănătate) şi numai 12% din locuitorii ţării are o poliţă de asigurare de viaţă", a mai spus Golovatic.

În acest context, UNIQA Asigurări a lansat, luni, o campanie naţionala de informare şi educare despre asigurări.

Denumită "Venim la tine acasă!", campania are ca scop creşterea nivelului de infomare cu privire la necesitatea asigurărilor.

În prima etapă, în luna decembrie a acestui an, proiectul va fi implementat în patru judeţe - Ilfov, Cluj, Bacău şi Dolj - urmând să fie extins la nivel naţional.

UNIQA Asigurări (fostă Unita) este unul dintre primii zece jucători pe piaţa locală de profil.

Societatea a subscris, în primele nouă luni, prime de 293,47 milioane de lei, în scădere cu 5,7% faţă de septembrie 2010, iar despăgubirile plătite clienţilor au coborât cu 10,7%, la 268,26 milioane de lei, potrivit datelor companiei.

Anul trecut, subscrierile companiei au coborât cu 12,9%, la 432,4 milioane de lei, iar asigurătorul a trecut pe pierdere, cu un rezultat negativ de 56,1 milioane de lei, de la un câştig net de 2,48 milioane de lei în 2009.

Societatea are un capital social de 320,26 milioane de lei, controlat în proporţie de 100% de grupul financiar UNIQA (Austria), care mai deţine pe piaţa românească Uniqa Asigurări de Viaţă (fostă Agras).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici