- Home
- Economic
- ORADEA, (22.10.2013, 15:39)
- Departamentul Corespondenţi
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Preşedinţii a cinci consilii judeţene îi cer ministrului Şova finalizarea tronsonului Borş-Gilău al A3
Preşedinţii consiliilor judeţene din Bihor, Satu Mare, Maramureş, Sălaj şi Cluj îi vor scrie ministrului Dan Şova pentru a-i cere ca finalizarea tronsonului Borş-Gilău din Autostrada Transilvania să primească finanţare cu prioritate.
1273 afișări
Preşedinţii a cinci consilii judeţene îi cer ministrului Şova finalizarea tronsonului Borş-Gilău al A3 (Imagine: Adi Piclisan/Mediafax Foto)
Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Cornel Popa, a anunţat, marţi, într-o conferinţă de presă susţinută la Oradea, împreună cu omologii săi din judeţele Satu Mare - Adrian Ştef, Maramureş - Zamfir Ciceu, şi Sălaj - Tiberiu Marc, că, alături de şeful CJ Cluj, îi vor scrie ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, pentru a-i cere ca finalizarea tronsonului Borş-Gilău din Autostrada Transilvania să fie cuprinsă "pentru finanţare cu prioritate în perioada următoare, în vederea finalizării".
TITLURILE ZILEI
-
-
astăzi, 10:51
-
astăzi, 10:23
-
astăzi, 09:55
-
astăzi, 09:40
• Directorul Direcţiei Energie din cadrul Complexului Energetic Oltenia a fost reţinut
-
astăzi, 11:00
• LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 793. Moscova avertizează că va reacţiona dacă activele ruseşti îngheţate vor fi confiscate / Grecia nu va trimite sisteme Patriot în Ucraina / Stoltenberg: Nu este prea târziu pentru ca Ucraina să învingă
-
ieri, 17:31
• Ciolacu: Am încheiat orice dialog şi orice ofertă pentru Cristian Popescu Piedone
-
ieri, 17:10
• Zeci de mii de ucraineni, aflaţi în afara ţării, nu vor putea obţine paşapoarte noi
-
ieri, 17:05
• Ucraina foloseşte pentru prima oară rachete americane cu rază de acţiune mai mare contra Rusiei
-
ieri, 15:40
-
ieri, 15:09
• Cum se încearcă fentarea legii Simonis de către cei care au păcănele în sate şi în comune
-
ieri, 14:56
-
ieri, 13:49
-
ieri, 13:34
-
-
"Cu toţii am subscris la această idee şi îi vom scrie domnului ministru Dan Şova pentru a-i cere, sub semnătură, ca porţiunea Borş-Gilău să fie introdusă pentru finanţare cu prioritate în perioada următoare, în vederea finalizării. (...) Acest subiect este ca un copil pe care nu avem voie să-l lăsăm la orfelinat. Oricât ar vrea Europa să ne demonstreze că nu există decât un culoar european prioritar în România din punctul de vedere al infrastructurii de transport, noi credem că dezvoltarea Transilvaniei nu are cum să se întâmple fără o cale de comunicare cum este Autostrada Transilvania", a declarat preşedintele CJ Bihor, Cornel Popa.
"Şi pentru noi este importantă Autostrada Transilvania, deoarece ne-am putea lega de ea prin sectorul Tăşnad-Marghita, care acum va fi modernizat, şi vom avea astfel o cale rapidă spre Europa", a completat preşedintele CJ Satu Mare, Adrian Ştef.
La rândul său, şeful CJ Maramureş, Zamfir Ciceu, a spus că, în condiţiile în care Guvernul Tăriceanu a promovat proiectul unui drum expres între Baia Mare şi intrarea în Ungaria prin Vajog, dar cele următoare l-au abandonat, Autostrada Transilvania a rămas cea mai bună soluţie pentru judeţul Maramureş.
"De ani buni, lucrările deja efectuate pe tronsonul Borş-Suplacu de Barcău se degradează, în timp ce Transilvania rămâne cu dezvoltarea economică în urmă din cauza abandonării lor", a spus preşedintele CJ Bihor, Cornel Popa.
El a afirmat că scrisoarea preşedinţilor de consilii judeţene va fi trimisă ministrului Dan Şova cel mai probabil în cursul săptămânii viitoare.
Şefii CJ Bihor, Sălaj, Satu Mare şi Maramureş s-au reunit, marţi, la Oradea, pentru a prezenta un proiect comun al acestor judeţe pentru accesarea de fonduri europene prin Programul Operaţional Regional, în vederea reabilitării şi modernizării a 363 de kilometri de drumuri judeţene care traversează aceste judeţe, precum şi judeţele Cluj şi Bistriţa-Năsăud.
Proiectul, care vizează lucrări de reabilitare şi modernizare în valoare totală de circa 225 de milioane de euro pe drumurile judeţene ce trec prin localităţile Salonta - Tinca - Belfir - Şoimi - Pocola - Beiuş - Stâna de Vale - Remeţi - Valea Drăganului - Ciucea - Românaşi - Jibou - Benesat (Racord Supuru de Jos) - Ulmeni (Racord Satu Mare, Racord Seini-Oraşul Nou) - Şomcuta Mare - Cavnic - Bârsana - Dragomireşti, a fost deja înregistrat la Agenţia Regională de Dezvoltare Nord-Vest, cu sediul la Cluj-Napoca.
Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până în 2012.
Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român urmând să plătească companiei americane 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.
Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul autostrăzii de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent.
Construcţia unui tronson de 8,7 kilometri al Autostrăzii Transilvania, 3A1 Gilău - Nădăşelu (judeţul Cluj), singurul pentru care mai sunt contractate lucrări, va începe în 2014, deşi contractul de proiectare şi execuţie a fost semnat în aprilie, motivul amânării lucrărilor fiind lipsa banilor, potrivit CNADNR.
În prezent, la Autostrada Transilvania, stadiul lucrărilor pe secţiunile 2B Câmpia Turzii - Gilău (52 kilometri) şi 3C Suplacu de Barcău - Borş (64,5 kilometri) este de 97,1%, respectiv de 50,1%.
"Lucrările aferente celorlalte secţiuni ale autostrăzii, inclusiv finalizarea secţiunii 2B Câmpia Turzii - Gilău (pusă în circulaţie pe o lungime de 52 de kilometri din luna noiembrie 2010) şi 3C Suplacu de Barcău - Borş, vor putea începe după identificarea surselor de finanţate", mai arătau reprezentanţii CNADNR.
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, Dan Şova, declara la finele lunii iunie că Autostrada Transilvania poate fi realizată doar prin concesiune, fiind exclusă o finanţare din fonduri europene.
Citește pe alephnews.ro: Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ana Porgras, descalificată de la Survivor All Stars. Imaginile încă nu au fost difuzate de Pro TV
CANCAN.RO
Cum a scris ZANNI numele lui Andrei Ciobanu, pe biletul de nominalizare la Survivor All Stars. A făcut-o intenționat!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe