- Home
- Economic
- GALAŢI, (24.10.2013, 17:09)
- Tudor Neacsu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ramona Mănescu: Privatizarea CFR Marfă nu a fost un eşec. Trebuie regândit timing-ul
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat, joi, la Galaţi, că prima încercare de vânzare a CFR Marfă nu a fost un eşec, însă timpul ar fi fost prea scurt, astfel că pentru noua procedură de privatizare MT nu mai vrea să se grăbească, ci să facă "lucrurile foarte bine, temeinice, corecte"
348 afișări
Ramona Mănescu: Privatizarea CFR Marfă nu a fost un eşec. Trebuie regândit timing-ul
Ministrul Transporturilor a declarat, joi, la Galaţi, că în cazul primei proceduri de privatizare a CFR Marfă, ministerul pe care îl conduce nu ar fi înregistrat "un eşec", în condiţiile în care s-au depus toate eforturile pentru ca rezultatul să fie unul bun, adăugând: "Poate nu a fost gândit foarte bine de la început timing-ul".
Ea a mai spus că noua procedurã de privatizare a CFR Marfă a început deja, iar de această dată procesul nu va mai fi făcut sub presiunea timpului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pedro Sánchez ia în calcul demisia. Soția Premierului spaniol este anchetată pentru presupus trafic de influență
-
Expert: Bolile transmise de ţânţari se răspândesc în Europa din cauza crizei climatice
-
Veneţia introduce o taxă de intrare de 5 euro începând de joi
-
Premierul spaniol îşi suspendă îndatoririle publice: Am nevoie să mă opresc şi să mă gândesc
"Nu consider că este un eşec. Vreau să vă spun, cu toată responsabilitatea, că Ministerul Transporturilor chiar a depus toate eforturile şi a făcut toate diligenţele pentru ca această privatizare să fie un succes. Au fost condiţii care nu au putut fi îndeplinite, independent şi de voinţa ministerului şi de voinţa GFR. Deci nu putem vorbi aici de un eşec atâta timp cât ambele părţi au depus chiar toate eforturile şi diligenţele. A fost poate timpul prea scurt, poate nu a fost gândit foarte bine de la început timing-ul, de aceea de data aceasta nu vrem să ne mai grăbim, vrem să facem lucrurile foarte bine, temeinice, corecte, transparete şi în beneficiul statului, a CFR Marfă", a afirmat Mănescu.
Ministrul a declarat că miercuri a avut o întâlnire cu reprezentanţii FMI, pentru a discuta calendarul privind cea de-a doua încercare de privatizare a CFR Marfă, precizând că nu există o dată limită în acest sens.
"Procedura a fost reluată imediat după finalizarea primei proceduri. Premierul a anunţat în şedinţă de Guvern reluarea procedurii, noi în momentul acesta discutăm un calendar. Ieri, am avut o primă întâlnire cu Fondul Monetar Internaţional şi cu experţii din minister pentru discutarea acestui calendar. Ne dorim ca această privatizare să fie bine făcută în favoarea statului şi în deplină legalitate. Procedura va dura, nu există o dată limită. Chiar am discutat ieri cu FMI şi au spus că dacă prima procedură a fost un pic grăbită, aceasta va trebui să decurgă foarte bine şi să fie un succes. Deci nu ne mai grăbim. Acesta a fost mesajul pe care FMI ni l-a dat", a spus Mănescu.
Ramona Mănescu a participat, joi, la Galaţi, la o conferinţa "Dunărea - Perspective de dezvoltare", care a avut drept scop realizarea unui dialog real pe teme concrete factorii interesaţi de dezvoltarea transportului pe Dunăre şi a activităţilor conexe.
Contul escrow de 20 de milioane de euro al GFR a fost deblocat, companiei urmând să-i fie returnată şi garanţia de 10 milioane de euro aferentă licitaţiei pentru CFR Marfă, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, adăugând că noul calendar al privatizării va fi discutat cu FMI şi CE.
După eşecul tranzacţiei pentru CFR Marfă, Gruia Stoica a cerut comisiei de privatizare a CFR Marfă restituirea de urgenţă a garanţiei de 10 milioane de euro, precum şi a avansului de 20 de milioane de euro depus pentru a îndeplini condiţiile de preluare a companiei.
Privatizarea CFR Marfă nu s-a putut însă finaliza la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.
Săptămâna trecută, premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor să înceapă procedurile pentru o nouă privatizare a companiei, proces care să fie încheiat până în vara anului viitor.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Prognoza meteo Accuweather actualizată | Temperaturi anormale în București, după trecerea valului saharian
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 08:29
Memorandum de cooperare în domeniul energiei nucleare, semnat de România şi Coreea de Sud
-
astăzi, 07:45
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 792. Zelenski avertizează că Rusia plănuieşte să perturbe summitul de pace de la Elveţia / SUA confirmă că au trimis rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina