România, cea mai abruptă creştere din UE la înmatriculările de maşini în primul trimestru. Ce marcă a fost pe primul loc în preferinţe

Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi din România a urcat în primul trimestru cu 44,3% faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut, la 13.965 unităţi, reprezentând cea mai abruptă creştere din UE, potrivit datelor prezentate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile.

3213 afișări
Imaginea articolului România, cea mai abruptă creştere din UE la înmatriculările de maşini în primul trimestru. Ce marcă a fost pe primul loc în preferinţe

România, cea mai abruptă creştere din UE la înmatriculările de maşini în primul trimestru. Ce marcă a fost pe primul loc în preferinţe (Imagine: Shutterstock)

În luna martie, înregistrările de automobile noi au crescut în România cu 29%, de la 3.793 la 4.902 unităţi.

Pe total piaţă, numărul înmatriculărilor de vehicule noi a urcat în martie cu 17,9%, la 6.871 de unităţi, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Potrivit DRPCIV, cea mai populară marcă în martie a fost Dacia, cu 1.159 de autoturisme înregistrate, în urcare cu 31,7% faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut. Compania românească este urmată în top de Ford (729 unităţi), Volkswagen (598), Skoda (419) şi Renault (248).

Piaţa auto UE măsurată după înmatriculările de automobile noi a scăzut în primele trei luni cu 7,7%, de la 3,589 milioane la 3,312 milioane unităţi. În martie, numărul înmatriculărilor din UE a coborât cu 7%, la 1,453 milioane unităţi, minimul ultimilor 14 ani.

În Germania, cea mai mare economie europeană, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a crescut în primul trimestru cu 1,3%, la 773.636 unităţi.

Marea Britanie a înregistrat un avans uşor, de 0,9%, la 563.556 unităţi, devenind a doua mare piaţă europeană, după ce înmatriculările din Franţa au scăzut cu 21,6%, la 507.830 automobile noi.

Devenită a patra piaţă din UE, Italia a marcat în primul trimestru o scădere de 21%, la 406.907 înmatriculări.

Portugalia a avut cea mai puternică scădere din Europa, de 48,4%, de la 45.577 la 23.511 unităţi.

În clasamentul constructorilor auto, Volkswagen rămâne lider detaşat al pieţei europene. Cele patru mărci deţinute de grupul german, Volkswagen, Audi, Seat şi Skoda, au acumulat în primul trimestru un total de 781.831 înmatriculări de autoturisme noi în UE, în stagnare faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut.

Pe locul al doilea se plasează grupul francez Peugeot SA, cu mărcile Peugeot şi Citroen, care a înregistrat o scădere de 17,3%, de la 482.595 la 399.161 înmatriculări.

Renault, proprietarul Dacia, este al treilea mare constructor auto european, cu 276.068 înmatriculări de autoturisme noi în primul trimestru, în scădere cu 23,1%.

Cele două companii franceze sunt urmate în top de Ford, General Motors, Fiat, BMW, Daimler, Toyota şi Nissan.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici