România este a 16-a piaţă auto din Europa după înmatriculările de anul trecut

România este cea de-a 16-a piaţă auto din Uniunea Europeană după înmatriculările de autoturisme noi din anul 2010, care au scăzut pe plan intern de peste trei ori mai abrupt faţă de contracţia înregistrată în spaţiul comunitar, potrivit datelor prezentate vineri de ACEA.

48 afişări
Imaginea articolului România este a 16-a piaţă auto din Europa după înmatriculările de anul trecut

România este a 16-a piaţă auto din Europa după înmatriculările de anul trecut (Imagine: Mediafax Foto)

Înmatriculările de autoturisme noi din UE au scăzut în 2010 cu 5,5%, la 14,13 milioane de unităţi, de la 13,36 milioane de maşini în anul anterior, a anunţat Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

În România s-au înmatriculat 94.541 de automobile noi anul trecut, cu 18,5% mai puţine decât în 2009, se arată într-un comunicat al ACEA.

Astfel, piaţa auto românească a coborât de pe locul 14 în UE în 2009 până pe poziţia a 16-a, fiind depăşită de Danemarca şi Finlanda.

Cea mai mare piaţă auto europeană a înregistrat una dintre cele mai severe scăderi în 2010. Înmatriculările de autoturisme noi din Germania s-au redus anul trecut cu 23,4%, la 2,91 milioane de unităţi, de la 3,8 milioane de maşini în 2009.

Cele mai abrupte scăderi, ca procent, au fost remarcate în Grecia (-35,8%) şi Bulgaria (-28,9%).

Constructorul auto român Dacia, parte a grupului Renault, a avut o creştere de 9,1% a înmatriculărilor de automobile, la 257.753 de unităţi.

Renault, cu o creştere de 4,4%, la 1,38 milioane de autoturisme noi înregistrate, este al treilea mare grup auto european, după Volskwagen (2,83 milioane de maşini, -4,9%) şi PSA Peugeot Citroen (1,8 milioane, -2,8%).

Grupurile americane General Motors şi Ford au avut un an mai slab în Europa, cu scăderi de 7,6%, respectiv 13,9% ale înmatriculărilor. Şi grupul italian Fiat, noul investitor strategic la concernul american Chrysler, a înregistrat o reducere importantă, de 17,4%, a înmatriculărilor de autoturisme noi în UE în 2010.

BMW a înregistrat o creştere de 5,7%, iar Daimler, proprietarul Mercedes Benz, se confruntă cu un declin de 2,2%.

Grupul japonez Toyota a consemnat o scădere de 17,4%, iar Nissan, partenerul de alianţă al Renault, a încheiat anul 2010 cu un avans de 9,2% al înmatriculărilor de automobile noi din UE.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici