Românii nu s-au înghesuit să cumpere online în 2008

Doar 4% dintre români au făcut anul trecut cumpărături online, având cea mai mică încredere din UE, alături de bulgari, în acest tip de comerţ, potrivit unui studiu al Comisiei Europene (CE).

23 afișări
Imaginea articolului Românii nu s-au înghesuit să cumpere online în 2008

Românii nu s-au înghesuit să cumpere online în 2008 (Imagine: Cătălina Filip/Mediafax Foto)

În Bulgaria, 3% dintre consumatori au comandat produse pe Internet.

România, Bulgaria, Belgia şi Letonia sunt, de asemenea, statele europene unde consumatorii au cele mai reduse şanse să achiziţioneze online produse din alte ţări UE, relevă studiul, unde se precizează că în majoritatea membrilor UE probabilitatea de a finaliza o tranzacţie online transfrontalieră este mai mică de 50%.

Finlanda şi Olanda sunt statele UE în care populaţia are cea mai mare încredere în comerţul naţional online. Analiza arată că 57% dintre consumatorii din Marea Britanie au comandat pe Internet produse şi servicii în 2008, ponderea fiind de 50% în Danemarca, Germania şi Olanda.

"Decalajul dintre comerţul electronic naţional şi cel transfrontalier este în creştere, ca rezultat al barierelor din calea comerţului online. În timp ce procentul consumatorilor care au cumpărat online a crescut de la 27% la 33% în perioada 2006-2008, procentul celor care au cumpărat online din alt stat membru, orice tip de produs, a scăzut uşor, de la 6%, faţă de 7%. În plus, doar 21% dintre comercianţi vând în afara graniţelor", conform raportului.

Un test efectuat de Comisie arată că 60% dintr-o serie de 11.000 de tranzacţii transfrontaliere nu au putut fi finalizate, deoarece comerciantul nu a expediat produsul în ţara lor sau nu a dispus de mijloace adecvate plăţilor în străinătate.

Dezvoltarea comerţului online transfrontalier din Europa este frânată de factori legaţi de cunoaşterea unei limbi străine, preferinţele individuale, gradul de penetrare al Internetului sau eficienţa sistemului poştal sau de plăţi, relevă raportul.

Analiza arată că 33% dintre consumatorii din Uniune sunt dispuşi să achiziţioneze bunuri şi servicii prezentate într-o limbă străină, în timp ce aproape 60% dintre retaileri sunt pregătiţi să efectueze tranzacţii în mai mult de o singură limbă.

Totodată, peste 30% dintre consumatorii europeni s-au plâns că furnizorii refuză să livreze bunurile comandate deoarece nu au sediul în ţara de reşedinţă a clientului. Populaţiei îi lipsesc, de asemenea, informaţii legate de produsele comercializate online într-o altă ţară, întrucât sunt dificile comparaţiile între produsele vândute în statul propriu şi cele comercializate în străinătate.

Publicitatea într-un astfel de comerţ este, de asemenea slabă. În plus, comercianţii găsesc dificilă extinderea în alte ţări, din cauza unor obstacole practice şi economice, precum barierele legislative.

Comisia propune, pentru rezolvarea problemelor din comerţul electronic transfrontalier, crearea unui set unic şi simplu de drepturi pentru consumatorii UE, asigurarea respectării drepturilor consumatorilor şi simplificarea normelor transfrontaliere pentru vânzătorii cu amănuntul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici