Soluţiile pentru rezolvarea problemelor privind forţa de muncă: Spaţiile logistice se vor dezvolta spre interiorul oraşelor, cu hosteluri pentru angajaţi

Orientarea spre spaţii logistice situate în interiorul oraşelor, construirea de hosteluri pentru angajaţi şi consolidarea poziţiei marilor dezvoltatori care deja sunt activi în piaţă sunt principalele tendinţe remarcate într-un studiu al agenţiei de brokeraj Dunwell.

352 afișări
Imaginea articolului Soluţiile pentru rezolvarea problemelor privind forţa de muncă: Spaţiile logistice se vor dezvolta spre interiorul oraşelor, cu hosteluri pentru angajaţi

Soluţiile pentru rezolvarea problemelor privind forţa de muncă: Spaţiile logistice se vor dezvolta spre interiorul oraşelor, cu hosteluri pentru angajaţi

Potrivit studiului, creşterea segmentului industrial-logistic din imobiliare îşi va păstra tendinţa din 2017, atât pe termen scurt, cât şi mediu. „Creşterea consumului anul trecut cu 8,4% şi o valoare a tranzacţiilor din acest sector în 2017, estimată la 240 de milioane de euro, sunt premisele unui al doilea an record în dezvoltări de spaţii logistice şi industriale, cu peste 500.000 de metri pătraţi estimaţi a fi livraţi până la finalul anului”, arată autorii studiului.

O altă concluzie a analizei este că mai mulţi retaileri au început să-şi dezvolte propriile spaţii logistice. De asemenea, sunt mai mulţi operatori din industria alimentară, retail sau comerţ electronic care fie au deja proiecte în construcţie, fie explorează această opţiune. „Cred că vom vedea un început de orientare spre spaţii logistice dezvoltate în interiorul oraşelor, depozite mai mici, mai aproape de oraş sau chiar în oraş”, a declarat Daniel Cautiş, Managing Partner al Dunwell.

Autorii studiului mai arată că, pentru rezolvarea problemelor cu forţa de muncă, dezvoltatorii ar putea construi hosteluri dedicate angajaţilor din împrejurimile oraşelor. „Este posibil să vedem şi soluţii de hosteluri construite de dezvoltatorii de parcuri industriale, astfel încât forţa de muncă să nu mai fie o problemă atât de mare. Hostelurile vor fi construite în parcurile mari din afara oraşelor, acolo unde forţa de muncă este adusă din împrejurimi. Estimăm că aceste hosteluri vor fi construite mai întâi în Bucureşti, iar următorul oraş ar putea fi Timişoara, dat fiind că aici orice hostel situat în limitele exterioare are foarte mulţi clienţi din rândul angajaţilor în parcurile logistice”, a mai spus oficialul Dunwell.

Potrivit studiului, creşterea prognozată va veni şi din parcuri din afara Bucureştiului, dezvoltatorii extinzându-se din ce în ce mai mult în oraşe regionale puternice, aflate însă în alte zone decât cele tradiţionale, din vestul ţării: Sibiu, Braşov, Piteşti. „Infrastructura a fost, în 2017, principalul obstacol în dezvoltarea sectorului industrial: mai puţin de 25 km de autostradă livrată, doar 10% din cei 250 km promişi. Această situaţie se va menţine probabil şi în 2018, dacă Guvernul intenţionează să-şi continue politica de investiţii scăzute”, arată autorii studiului.

„Dezvoltarea parcurilor industriale se bazează în mare măsură pe existenţa unuia sau mai multor chiriaşi puternici, cu potenţial mare de extindere, abilitatea proprietarilor de parcuri traducându-se şi în satisfacerea cât mai rapidă a cerinţelor ocupanţilor. În consecinţă, suprafeţele dezvoltărilor speculative au crescut în mod constant în ultimii doi ani. Cererea va continua să fie alimentată de cheltuielile private, unii chiriaşi este posibil să-şi mute operaţiunile, iar piaţa va fi foarte activă. Rezultatele acestui studiu, precum şi valoarea şi volumul tranzacţiilor realizate până în acest moment, ne fac să privim cu optimism şi încredere, pe termen scurt şi mediu, dezvoltarea pieţei de spaţii industriale şi logistice din România”, a concluzionat Daniel Cautiş.

Brokerul exclusiv de real estate industrial Dunwell este un start-up înfiinţat în 2017 în Bucureşti. Scopul agenţiei este de a intermedia tranzacţiile între proprietarii de spaţii logistice şi industriale, dezvoltatorii de parcuri (proprietăţi noi, existente, în construcţie, built-to-suit, proiecte brownfield sau greenfield etc.) şi chiriaşi (furnizori de servicii logistice, retaileri tradiţionali şi online, FMCG, companii cu activităţi de producţie). Divizia de terenuri se ocupă de tranzacţionarea de terenuri, atât industriale, cât şi pentru alte destinaţii de dezvoltare, de la vânzări de terenuri cu o singură parcelă, până la compactarea mai multor parcele, în funcţie de zonă şi nevoi.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici