Sondaj. Generaţia Z arată un progres semnificativ la educaţia financiară

  • Tinerii dau dovadă de o atitudine deschisă faţă de educaţia financiară, generaţia Z aratând un semnificativ progres faţă de generaţiile anterioare.
  • Studiul a fost realizat pe o populaţie digitalizată, reprezentativ urbană de 1001 chestionare CAWI (Computer Assisted Web Interviews).
  • Studiul ne arată că 71% dintre respondenţi nu notează cheltuielile pe care le fac. Cu toate acestea, 35% dintre tinerii cu vârsta între 15 şi 24 de ani îşi notează cheltuielile, faţă de 29% total eşantion.
173 afișări
Imaginea articolului Sondaj. Generaţia Z arată un progres semnificativ la educaţia financiară

Sondaj. Generaţia Z arată un progres semnificativ la educaţia financiară

Tinerii dau dovadă de o atitudine deschisă faţă de educaţia financiară, generaţia Z aratând un semnificativ progres faţă de generaţiile anterioare, arată un studiu al agenţiei de studii de piaţă IZI. 

Studiul a fost realizat pe o populaţie digitalizată, reprezentativ urbană de 1001 chestionare CAWI (Computer Assisted Web Interviews), pe un eşantion de respondenţi cu vârste de peste 14 ani din toată România, cu o eroare de eşantionare de 3%.

Studiul ne arată că 71% dintre respondenţi nu notează cheltuielile pe care le fac. Cu toate acestea, 35% dintre tinerii cu vârsta între 15 şi 24 de ani îşi notează cheltuielile, faţă de 29% total eşantion.

Când vine vorba despre atelierele de educaţie financiară, 1 din 2 tineri cu vârste cuprinse între 15 – 24 spun că acestea sunt utile. Dacă eliminăm criteriul vârstei din eşantion, aflăm că 4 din 10 români cred în atelierele de educaţie financiară.

O treime dintre români spun că abia le ajung banii de la o lună la alta. Şi aici, tinerii resimt că se descurcă ceva mai bine, cei cu vârste între 15 – 24 ani considerând astfel (22% vs 33% la nivel de total eşantion).

Întrebaţi dacă pun bani deoparte, eşantionul se împarte în două: 47% spun că reuşesc, restul de 53% spun că nu. La această categorie există şi diferenţe de gen şi vârstă: bărbaţii (49% faţă de 44% dintre femei) şi cei între 15 – 24 ani (56% faţă de 47% din total eşantion) reuşesc în mai mare măsură să strângă bani lunar.

Cumpărăturile de impuls nu îi caracterizează pe români, 63% spunând că nu li se potriveşte acest obicei. Totuşi lucrurile se schimbă când vine vorba de segmentul 25 – 34 de ani, cu o putere de cumpărare superioară, jumătate dintre ei declară că recurg la cumpărăturile de impuls (49% vs 37% la nivel de total eşantion).

Nu în ultimul rând, studiul arată poziţia românilor vizavi de expresia “Timpul înseamnă bani”. 57% dintre romani sunt de acord cu aceasta, procentul crescând în rândul Generaţiei Z (63%).

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici