- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (06.11.2017, 14:50)
- Dan Straut
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Transportatorii cer creşterea de la 4 la 5 eurocenţi/litru a sumei returnate din acciza pe carburanţi
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a solicitat luni, Guvernului, să iniţieze cât mai rapid noua procedură de rambursare a supraaccizei la carburanţi, cu o valoare rambursată de minimum 5 eurocenţi/litru, faţă de 4 eurocenţi/litru în perioada anterioară.
278 afișări
Transportatorii cer creşterea de la 4 la 5 eurocenţi/litru a sumei returnate din acciza pe carburanţi
„Fiecare camion care nu mai alimentează în România aduce pierderi indirecte bugetului de stat de 20 de ori mai mari decât sumele potenţiale de restituit din supraacciză”, menţionează UNTRR într-un comunicat.
Reprezentanţii UNTRR „îşi exprimă sprijinul pentru adoptarea cât mai rapidă a unui mecanism de rambursare a accizei suplimentare într-o formă îmbunătăţită faţă de sistemul precedent, şi cu o valoare rambursată de minimum 5 eurocenţi/litru, pentru a menţine un cost al motorinei pentru transportatorii rutieri români la acelaşi nivel cu Ungaria”. Altfel, „câştigul la bugetul de stat va rămâne doar pe hârtie deoarece consumul de motorină va migra în ţările învecinate”.
TITLURILE ZILEI
-
-
astăzi, 07:30
-
astăzi, 02:04
• Naţionala României de hochei, cea mai bună clasare din 1996 încoace la nivel mondial
-
astăzi, 02:02
• Universitatea Craiova o învinge pe FCSB şi încinge lupta pentru locul 2 în Superligă
-
astăzi, 02:00
-
ieri, 21:32
• Preşedintele Iohannis se întâlneşte cu Joe Biden la Casa Albă
-
astăzi, 01:00
• LIVE UPDATE Israelul a început o operaţiune în Rafah / Este ultimul bastion al Hamas în Gaza / Netanyahu: Propunerea Hamas este departe de a satisface cererile Israelului
-
ieri, 21:30
• Polonia verifică dacă judecătorul care a cerut azil în Belarus a fost spion
-
ieri, 21:25
-
ieri, 17:26
• Germania îşi recheamă ambasadorul în Rusia din cauza îngrijorărilor legate de atacul cibernetic
-
ieri, 16:59
• Războiul cu drone maritime a început. Ce fac Statele Unite?
-
ieri, 15:56
• Macron şi von der Leyen îl presează pe Xi al Chinei cu privire la comerţ în discuţiile de la Paris
-
ieri, 15:25
• Israelul începe evacuarea unei părţi din Rafah, Hamas denunţă o „escaladare periculoasă”
-
ieri, 09:59
-
ieri, 14:52
• Vladimir Putin ordonă exerciţii nucleare ca răspuns la "ameninţările" lui Emmanuel Macron
-
UNTRR a solicitat asociaţiilor profesionale de transport rutier din statele membre UE care rambursează acciza (Spania, Franţa, Italia, Belgia, Ungaria şi Slovenia), cât şi Comisiei Europene, să precizeze cum este transpusă Directiva 96/2003 în legislaţia naţională specifică, respectiv dacă este considerată ajutor de stat rambursarea accizei deasupra pragului minim comunitar stabilit de art. 7.2 al Directivei 96/2003 (combustibil profesional) sau doar sub acest prag.
„Până în prezent, UNTRR a primit răspunsuri de la ASTIC-Spania, FNTR-Franţa şi ANAV-Italia. Cele 3 asociaţii au precizat că în Spania, Franţa şi Italia, schema de rambursare a accizei este implementată de foarte mulţi ani fără a fi considerată ajutor de stat, pentru că se respectă prevederile Directivei 96/2003, iar după rambursarea accizei nu s-a coborât niciodată sub pragul minim comunitar”, precizează UNTRR.
În condiţiile aplicării supraaccizei de 32 de bani/litru la carburanţii auto din lunile septembrie şi octombrie 2017, „transportatorii români sunt dezavantajaţi în competiţia cu ceilalţi transportatori, în special est-europeni, motivat de handicapul creat de supraacciza aplicată”. Prin aplicarea supraaccizei, „transportatorii români au cel mai ridicat cost faţă de ţările din jur, costul motorinei în România fiind de 0,94 euro/litru fără TVA”, mai arată Uniunea Transportatorilor.
Potrivit UNTRR, „un camion consumă minimum 3.000 de litri şi până la 6.000 de litri de motorină lunar, iar o diferenţă de 5 eurocenţi urcă costul de operare al unui transportator român cu minimum 1.800 de euro anual, până la 3.600 de euro. Iar o diferenţă de 10 eurocenţi pe litrul de motorină urcă costul de operare cu 3.600 euro până la 7.200 de euro anual pentru fiecare camion din România, aspect care va reduce drastic competitivitatea firmelor de transport rutier din România în raport cu ţările din jur”.
„Într-un an de zile, fiecare camion care efectuează transport internaţional aduce aproape 35.000 de euro în taxe şi impozite directe şi indirecte, iar autovehiculele care operează la nivel naţional aduc aproape 100.000 lei - acciză, TVA, carburant, achiziţie de piese, întreţinere, taxe salarii”. Prin urmare, „fiecare camion care nu mai alimentează în România aduce pierderi indirecte bugetului de stat de 20 de ori mai mari decât sumele potenţiale de restituit din supraacciză”, estimează liderii transportatorilor rutieri.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, fondată în 1990, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 14.000 membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
Citește pe alephnews.ro: Atacul din Rafah, din punct de vedere militar: Se presupune că 2 batalioane Hamas se află în Rafah. Israelul îl caută pe Yahya Sinwar
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: Școala de stat nu îi pregătește pe elevi pentru viitor. Elevii trebuie să învețe la privat
Ţara din Europa care se pregăteşte pentru un război la scară largă cu Rusia. ”Am testat deja economia de război, trebuie să fim pregătiţi pentru o criză pe termen lung”
Povestea unui miliardar controversat. Cum a ajuns acesta dintr-un criminal cu acte în regula un afacerist de succes ce învârtea miliarde, iar acum este falimentar şi aproape să ajungă la puşcărie
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Manechinul a simțit că trebuie să atragă atenția între burlacii milionari de la Miami și a apărut așa în public, dar a fost întrebată imediat: „Ești bolnavă?”
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe