Vosganian speră că ordonanţa privind taxa auto va fi dezbătută "cu responsabilitate" în Parlament

Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, a declarat, joi, că speră ca ordonanţa pentru modificarea taxei auto va fi dezbătută "cu responsabilitate" în Parlament.

1 afișare
Imaginea articolului Vosganian speră că ordonanţa privind taxa auto va fi dezbătută "cu responsabilitate" în Parlament

Vosganian speră că ordonanţa privind taxa auto va fi dezbătută "cu responsabilitate" în Parlament

"Sperăm ca în foarte scurt timp să avem forma finală a ordonanţei, sperăm ca această ordonanţă să fie dezbătută cu responsabilitate în Parlament, iar moţiunea să fie respinsă", a declarat Vosganian la prezentarea bilanţului Gărzii Financiare pentru 2007.

El a spus că în Parlament vor fi discutate şi aspecte legate de argumente de moralitate politică, respectiv despre "arta răzgândirii".

"Arta răzgândirii nu este arta guvernării (...). Îmi manifest speranţa că partidele vor fi responsabile. Suntem foarte deschişi la orice modificări de natură tehnică care să îmbunătăţească legea fără să încalce spiritul european", a arătat Vosganian.

Ministrul a menţionat că taxa în vigoare a fost votată prin lege de către majoritatea parlamentarilor, inclusiv de către cei care au depus moţiunea.

"Dacă am fi avut majoritate parlamentară tema ar fi fost rezolvată (...) şi toată lumea ar fi înţeles că singura formă de protecţie pe care o permite UE este cea în care maşinile mai ieftine au o taxă mai mică, opinia împărtăşită de majoritatea ţărilor europene", a spus Vosganian.

Potrivit acestuia, Ford a anunţat că nu va veni în România dacă se crează o astfel de deschidere a frontierelor, iar Renault "a spus răspicat" că-şi va muta o bună parte din producţie "spre Răsărit".

"Singura problemă care se invocă este că există oameni mai săraci, care nu au acces decât la maşini mai ieftine. Atunci de ce nu deschidem magazine alimentare cu resturi de mâncare care rămân de la mesele altora, de ce nu proliferăm şi magazinele cu haine second-hand? Dacă second hand este garanţia viitorului României putem discuta şi altfel, dar nu cu mine", a arătat Vosganian.

El a amintit şi de importanţa poluării în discuţiile de la Bruxelles.

"Cred că problema României este legată de calitatea aerului, de calitatea circulaţiei, de poziţia României ca producător important de automobile în Europa Centrală şi de Est şi de protecţia oamenilor", a susţinut Vosganian.

El a dat ca exemplu Bulgaria, o ţară cu o populaţie de 2 ori mai mică decât a României, în care au intrat anul trecut o dată şi jumătate mai multe maşini, iar dintre acestea numai 2-3% sunt maşini noi, iar restul sunt maşini vechi, iar în Polonia au intrat un milion de maşini.

Vosganian a arătat că, până în decembrie 2006 pentru orice maşină care intra în România era plătită o taxă vamală de 20%, la care se adăuga 3% acciză, iar maşinile mai vechi de 8 ani aveau interdicţie de intrare.

"Potrivit noului proiect, taxa de poluare pentru maşinile noi se reduce la 3-4%", a spus Vosganian.

El a mai spus că după anul 2010 în UE vor fi interzise maşinile mai vechi de 10-12 ani în circulaţie şi se vor pune taxe pentru scoaterea lor din circulaţie, de cel puţin 200 de euro, iar România ar trebui să aloce cel puţin 2-3 miliarde de euro pentru respectarea acestor norme.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici